سنهایزر با همکاری سامسونگ ایرفون‌هایی با صدای سه‌بعدی را به اندروید می‌آورد

سنهایزر در یکی دو ساله اخیر نشان داده است که به دنبال راه‌هایی برای دسترسی به کیفیت صدای سه‌بعدی در ایرفون‌‌های این شرکت است، اخیرا نیز باخبر شدیم سنهایزر با همکاری سامسونگ ایرفون‌های با صدای سه‌بعدی  را به اندروید خواهد آورد.

0

منظور از صدای سه‌بعدی، کیفیت ضبط و شنیدن صدا در شبیه‌ترین حالتی است که گوش‌های انسان در شرایط معمولی می‌شنوند. به همین دلیل در بیشتر مواقع صدای سه‌بعدی را زمانی می‌توان ضبط کرد که به تجهیزات حرفه‌ای صدا مجهز بود. اما از قرار معلوم سنهایزر قصد دارد تا فرآیند تجربه شنیدن صدای سه‌بعدی را ساده‌تر کند.

به همین منظور در مراسم CES اخیر، شاهد معرفی ایرفون‌های Ambeo Smart Surround earbuds از جانب سنهایزر بودیم، این ایرفون‌ها در کنار طراحی جالب و کیفیت پخش صدای بالایی که دارند، از ویژگی ضبط صدا به صورت سه‌بعدی نیز بهره می‌گیرند.

در آن زمان سنهایزر اعلام کرد که ایرفون‌های سه‌بعدی این شرکت تنها برای آیفون‌های اپل عرضه می‌شوند، اما از قرار معلوم از این پس اندرویدی‌ها نیز موهبت دریافت صدای سه‌بعدی را در گوشی‌های خود با کمک سنهایزر و سامسونگ بهر‌ه‌مند خواهند شد.

آندریاس سنهایزر، مرد شماره یک سنهایزر، در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرد که سنهایزر با سامسونگ برای عرضه ایرفون‌ Ambeo Smart Surround earbuds برای گوشی‌های اندرویدی در حال همکاری است. این مدیر ارشد دلیل این همکاری را بازار بیشتر مخاطبین اندروید دانست، از طرف دیگر وی مدعی شد فرصت همکاری با سامسونگ برای ساخت ایرفون‌‌های سه‌بعدی افتخار بزرگی است که سنهایزر به راحتی آن را از دست نخواهد دارد.

در این بین طرفداران سامسونگ به خوبی می‌دانند که این شرکت کره‌ای با شرکت معروف و معتبر Harman نیز که هدفون‌های بسیار باکیفیتی دارد در حال حاضر مشغول به همکاری است. با این حساب همکاری اخیر سنهایزر با شرکتی در قد و قواره سامسونگ شاید چندان منطقی به نظر نرسد. به خصوص اینکه ایرفون‌های Harman در حال حاضر با نام AKG earbuds در کنار گلکسی اس ۸ به فروش می‌رسد.

اما ظاهرا سنهایزر درس خود را در مدت حضور در دنیای حرفه‌ای صدا فرا گرفته است و به خوبی می‌داند که علاقه کاربران به فناوری واقعیت مجازی روزبه‌روز در حال گسترش است. در نتیجه برای این که از این قافله عقب نماند سعی دارد تا با تمام قدرت بر روی ساخت هدفون‌هایی با کیفیت پخش و ضبط صدای سه‌بعدی تمرکز کند.

به همین منظور سنهایزر در تبلیغات هدفون‌های سه‌بعدی Ambeo  خود نیز مدعی است که این محصولات بهترین انتخاب برای استفاده در کنار دوربین‌های ۳۶۰ درجه هستند. جالب است بدانید،‌ سنهایزر میکروفن بسیار گران قیمتی را نیز با عنوان Ambeo VR Mic برای طرفداران فناوری واقعیت مجازی به فروش می‌رساند.

با این حساب باید دید حضور در قلمرو بزرگان و عرضه محصولی منحصر به فرد تا چه اندازه به سنهایزر برای گسترش بازار این شرکت قدیمی و خوشنام کمک خواهد کرد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.