پنج کار جدیدی که در Google Earth می‌توانید انجام دهید

نسخه جدید Google Earth با امکانات تازه و بدیع به تازگی منتشر شده است، در نتیجه فرصت را غنیمت شمرده و در همین ابتدای انتشار نسخه جدید Google Earth با هم نگاهی به ۵ کار جدیدی که در Google Earth می‌توانید انجام دهید خواهیم داشت.

0

اگر از طرفداران قدیمی گوگل باشید حتما به خوبی می‌‌دانید که گوگل، سرویس جغرافیایی خود را که آن را با نام Google Earth (بخوانید گوگل اِرث) می‌شناسیم، چیزی حدود ۱۶ سال پیش راه‌اندازی کرده است، اما این سرویس از آن زمان تاکنون شاهد آپدیت‌های چشم‌گیر و اضافه شدن قابلیت‌های به خصوصی نبوده است.

خوشبختانه به تازگی گوگل یادی از سرویس گوگل ارث خود کرده است و در آپدیتی جدید، امکانات زیادی را به گوگل ارث اضافه کرده است. با این حساب به لطف این آپدیت جدید کاربران به امکانات زیادی برای تصاویر سه‌بعدی در نقشه‌های گوگل دسترسی دارند، محتوای ویدئویی و ویژگی‌های جالب دیگری را نیز در نسخه جدید گوگل ارث شاهد هستیم.

به لطف این امکانات کاربر قادر است به صورت مجازی از طریق گوگل ارث به اقصی نقاط دنیا سفر کرده یا اینکه دنیا را از منظر جغرافیایی مکانی که در آن قرار گرفته است به تماشا بنشیند.

لازم به ذکر است که این امکانات در آپدیت جدید گوگل ارث تنها برای کاربران اندروید و مرورگرهای کروم گوگل میسر شده است، اما گوگل وعده داده تا در آینده نزدیک سایر کابران پلتفرم‌های دیگر نیز به امکانات جدید تعبیه شده در گوگل ارث دسترسی داشته باشند.

در ادامه با هم به کارهای جدیدی که می‌توانید در نسخه جدید گوگل ارث انجام دهید خواهیم پرداخت.

۱. از نقشه‌های سه‌بعدی لذت ببرید


در نسخه‌های اولیه گوگل ارث، کاربران می‌توانستند نمایی سه‌بعدی را از ساختمان‌های معروف مشاهده کنند. برای این کار باید گزینه 3D Buildings در اپلیکیشن گوگل ارث فعال میشد. اما این داستان مربوط به گذشته است و به لطف آپدیت جدید گوگل ارث، کاربر می‌تواند تمامی دنیا را در نمایی سه‌بعدی مشاهده کند. به این ترتیب زمانی که به دنبال یک مکان جغرافیایی به خصوص هستید، دکمه‌ای تعاملی 2D/3D برای تغییر نما از حالت سه‌بعدی به دو بعدی در قسمت راست و پایین گوگل ارث حضور دارد که با انتخاب آن می‌توانید نمای مشاهده شده را از مقصد مورد نظر با به حالت دو بعدی یا سه بعدی تغییر دهید.

۲. از مستند‌های ناب در گوگل ارث لذت ببرید

به احتمال زیاد اگر طرفدار برنامه‌های مستند هستید، دیوید اتنبرو معروف و دوست‌داشتنی را می‌شناسید، جالب است بدانید در نسخه جدید گوگل ارث شاهد حضور مستندهای بی‌بی‌سی با روایت شیرین و گیرای دیوید اتنبرو هستیم. گوگل برای اینکه سرویس گوگل ارث جذابیت بیشتری داشته باشد از مستند‌های دریایی نیز با حضور جانورشناسان مطرح دنیا کمک گرفته است.

۳. به نقاط معروف و دیدنی دنیا سفر کنید

گوگل سعی کرده است تا با اضافه کردن محتوای جذاب، سرویس گوگل ارث را از حالت خشک و بیروح صرفا علمی خود خارج کند. به همین منظور نقاط معروف و دیدنی دنیا در گوگل ارث برای مشاهده و گشت و گذار تعبیه شده است. به لطف این ویژگی جدید کاربر می‌تواند به پاتوق همیشگی ارنست همینگوی، نویسنده معروف، سربزند یا از سایر مکان‌های دیدنی دنیا دیدن کند. این ویژگی جدید را در تب Voyage شاهد هستیم. کاربر با استفاده از این ویژگی می‌تواند به جزایر گالاپاگوس سفر کرده، پارک ملی کنیا را ببینند یا از سایر مکان‌های باستانی که توسط یونسکو به ثبت رسیده‌اند بازدید داشته باشد.

۴. پیدا کردن آثار تمدن‌های قدیم و باستانی

در آپدیت نسخه جدید گوگل ارث تنها در کنار مکان‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، گوگل آثار تمدن‌های قدیمی و باستانی را نیز جمع آوری کرده است. به لطف این ویژگی جدید می‌توانید از سرزمین‌های فراموش شده و آثار باستانی عهد عتیق بازدید داشته باشید. برای دسترسی به این ویژگی کافی است تا به قسمت Voyage وارد شده و گزینه History را انتخاب کنید، سپس وارد قسمت Lost Civilizations شده و تمدن باستانی مورد نظر را انتخاب کنید.

۵. گشت و گذار اتفاقی در نقاط مختلف دنیا

اگر از کاربران موتور جستجوی گوگل باشید حتماً جستجوی تصادفی گوگل را می‌شناسید. این ویژگی را در آپدیت جدید گوگل ارث نیز شاهد هستیم. به کمک این قسمت کاربر می‌تواند به صورت تصادفی از یک نقطه از دنیا بازدید داشته باشد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.