علامت ضدسگ روی باتری گلکسی اس 8 به چه معناست؟! آیا سامسونگ از سگ‌ها متنفر است؟

همزمان با عرضه گلکسی اس 8 سامسونگ برخی کاربران متوجه یک آیکون ناآشنا بر روی باتری گوشی شده‌اند که علامت یک سگ و نشان رایج ممنوع بر روی آن است. با فارنت همراه باشید تا به دنبال معنا و مفهوم این علامت آن باشیم.

0

این روزها در بیشتر بازارهای جهانی از جمله ایران پیش‌فروش، فروش و عرضه گلکسی اس 8 سامسونگ آغاز شده است. همزمان با عرضه این گوشی هوشمند ویدئوهای فراوانی از تست و آزمایش این گوشی در شرایط مختلف منتشر شده است. برخی بینندگان شاید متوجه یک آیکون ناآشنا بر روی باتری گوشی هوشمند گلکسی اس 8 شده باشند که علامت یک سگ و نشان رایج ممنوع بر روی آن است. با فارنت همراه باشید تا به دنبال معنا و مفهوم این علامت آن باشیم.

نشان ضدسگ بر روی باتری گلکسی اس 8 چه معنایی دارد؟ آیا واقعاً سامسونگ از سگ‌ها متنفر است؟

 anti-dog label on Galaxy S8 battery
anti-dog label on Galaxy S8 battery

دقیقاً برعکس! واقعاً! باتری گلکسی اس 8 سامسونگ برای کاربران غیرقابل دسترسی است اما اگر شما هوس باز کردن گوشی و دسترسی به قطعات آن را داشته باشید سامسونگ با قرار دادن این نشان بر روی باتری قصد داشته به شما اعلام کند که باتری گوشی اصلاً اسباب بازی خوبی برای گاز گرفتن توسط سگ خانگی شما نیست و مواد موجود در داخل آن برای حیوان محبوب شما سمی به حساب می‌آید. در واقع مواد داخل باتری گوشی می‌تواند باعث سوختگی، سوزش، از دست دادن اشتها، اسهال، درد شکم، و آسیب به دستگاه گوارش سگ شود.

آیا باتری گلکسی اس 8 برای انسان‌ها نیز خطرناک است؟

اگر پاسخ مثبت است پس چرا سامسونگ از قرار دادن علامت کودک یا نوزاد بر روی باتری خودداری کرده و به جای آن از علامت سگ برای هشدار استفاده کرده است؟

بله. خوردن و فرو بردن مواد داخل باتری برای انسان و هم برای حیوانات خطرناک و مضر است اما باتری‌های لیتیوم یون به طور خاص دارای خروجی بالایی هستند و این بدان معناست که می‌توانند خطر انفجار را به دنبال داشته باشند و این تجربه‌ایست که همگان از ماجرای آتش گرفتن و انفجار باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ به خاطر دارند و خواهند داشت.

در واقع وقتی به طور مثال یک سگ باتری گوشی هوشمند شما را گاز می‌گیرد و باتری تحت فشار قرار می‌گیرد می‌تواند باعث متورم شدن و انفجار و آتش گرفتن سریع آن شود. اگرچه ویدئو منتشر شده از باتری گلکسی اس 8 نشان می‌دهد که این باتری به فناوری مجهز شده که خود را از این فرایند به دور نگهدارد اما طبیعتاً کسی دوست ندارد تجربه این کار را به دست بیاورد و شاهد آتش گرفتن باتری در دهان خود باشد و به نظر می‌رسد احتمال انجام این کار توسط کودکان و در واقع قدرت آنها نسبت به سگ‌های خانگی در تحت فشار قرار دادن این باتری‌ها در دهانشان کمتر باشد.

آیا این اولین بار است که سامسونگ از چنین علامتی بر روی باتری‌های خود استفاده کرده است؟

خیر. گلکسی اس 8 سامسونگ اولین گوشی هوشمندی نیست که سامسونگ از چنین علامتی بر روی باتری آن استفاده کرده است.

شواهد نشان می‌دهد سامسونگ از این علامت در محصولات گلکسی خود پس از عرضه گوشی هوشمند گلکسی اس 5 و گلکسی نوت 4 در سال 2014 بهره برده است و پیش از آن از علامت “دور از دسترس کودکان نگهدارید” بر روی باتری‌های خود بهره می‌برده است. هنوز مشخص نیست که سامسونگ به چه دلیل دست به این تغییر در طراحی علائم روی باتری‌های خود زده است.

آیا این علامت یک استاندارد رایج در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند است؟

نگاهی به محصولات سازندگان مطرح گوشی‌های هوشمند مانند اپل، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، هواوی، سونی، موتورولا، لنوو، شیائومی، اوپو و وان‌پلاس نشان می‌دهد که تقریباً هیچکدام از چنین علامت ضدسگی استفاده نمی‌کنند و تنها شرکتی که تجربه استفاده ازچنین علامتی را داشته شرکت ال‌جی بوده که در سال 2013 علامتی مشابه این را در باتری گوشی هوشمند جی 2 بکار گرفته است. البته شاهد استفاده از این علامت در باتری‌های گوشی هوشمند نکسوس نیز بوده‌ایم.

dog-warning-labels-on-Lg-G2-battery
Dog warning label on Lg G2 battery

سامسونگ و ال‌جی از تامین‌کنددگان متفاوت باتری بهره می‌برند و در طول سالیان گذشته بارتی‌های مورد نیاز این دو شرکت در جاهای متفاوتی مانند سرتاسر چین، ژاپن و کره تولید شده است و حتی سال گذشته برخی گزارش‌ها از درخواست کمک سامسونگ از ال‌جی برای کمک در تأمین باتری گوشی‌های هوشمند آینده این شرکت خبر داشتند. بد نیست بدانید ال‌جی و در واقع Lg Chem یکی از تامین‌کنندگان باتری برای اپل نیز است.

تمام اینها را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که با وجود اینکه ال‌جی و سامسونگ هر دو کره‌ای هستند اما این علامت یک علامت و استاندارد رایج در یک کشور و منطقه و یا حتی یک استاندارد جهانی نیست. سامسونگ هم‌اکنون در حال استفاده از علامت هشدار دور از دسترس کودکان در سری محصولات گلکسی تب خود است و خبری از علامت ضدسگ بر روی باتری این تبلت‌ها نیست در حالی که این تبلت‌ها نیز از همان باتری‌های لیتیون یون استفاده می‌کنند.

صرفنظر از معنی و مفهوم این هشدارها بد نیست در نظر داشته باشید که کودکان و حیوانات خانگی را از دسترسی به این گونه دستگاه‌ها دور نگهداریم و هیچگاه به طور خودجوش اقدام به باز کردن و جدا کردن قطعات دستگاه خود مخصوصاً این گونه قطعات خطرناک و رها کردن آن در محیط نکنیم.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.