کارت اعتباری جدید مسترکارت یک حسگر اثر انگشت درون خود دارد!

پرداخت‌ موبایل روزبه‌روز در حال افزایش است و به همین دلیل مسترکارت در کارت‌های جدید خود حسگر تشخیص اثر انگشت را داخل کارت تعبیه کرده است.

0

متقاضیان استفاده‌ از سیستم‌های پرداخت موبایلی در حال افزایش هستند، تاکنون نیز بزرگانی نظیر سامسونگ، اپل و همچنین گوگل سیستم‌های پرداخت موبایل مختلفی را عرضه کرده‌اند. این امر باعث شده است تا مسترکارت نیز به عنوان یکی از قدیمی‌های سازوکار پرداخت الکترونیک، در کارت‌های جدید خود حسگر اثر انگشت را برای تشخیص هویت کاربر تعبیه کند.

این کار باعث می‌شود تا کاربر به جای وارد کردن رمز، تنها با استفاده از اثر انگشت خود در کارت مسترکارت خرید انجام دهد. مسترکارت مدعی است این کارت اعتباری جدید با بیشتر دستگاه‌های کارت‌خوان سازگار است و در حال حاضر در آفریقای جنوبی شاهد استفاده آزمایشی از کارت‌‌های جدید مسترکارت مجهز یه حسگر اثر انگشت هستیم.

قرار است در ماه‌های آینده کشورهای آسیا-اقیانوسیه نیز به صورت آزمایشی از این کارت‌های جدید مسترکارت استفاده کنند. در نهایت نیز پس از اینکه کارت‌های جدید مسترکارت، آزمایش خود را پس دادند به احتمال زیاد تا اواخر سال جاری شاهد استفاده از این کارت‌های مجهز به حسگر اثر انگشت در سایر کشورها باشیم.

مدیر ارشد واحد امنیت مسترکارت در سخنان خود در خصوص این کارت‌ها گفته است که کارت‌های جدید مسترکارت راحتی و امنیتی بیشتری را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد، این مدیر ارشد در ادامه سخنان خود تاکید کرد که اثر انگشت را نیز به راحتی می‌توان جعل کرد و این امر را پیش از این در گوشی‌های همراهی که سنسور اثر انگشت دارند شاهد بودیم.

جالب است بدانید اثر انگشت یک فرد را به راحتی می‌توان با استفاده از یک تکه خمیر دندان‌سازی کپی گرفت و از آن استفاده‌های غیرقانونی کرد. از طرف دیگر وقتی که اثر انگشت یک نفر کپی‌برداری شد، این اثر انگشت برای همیشه لو رفته است و نمی‌توان آن‌را به راحتی تغییر پسورد، عوض کرد!

در مجموع باید گفت کارشناسان امنیتی بر این باورند که بین پسورد و اثر انگشت برای تشخیص هویت کاربر، اثر انگشت امنیت بیشتری دارد چرا که پسورد را می‌توان به سایر افراد گفت، اما حتی اگر خودِ فرد بخواهد، باز هم نمی‌تواند اثر انگشتش را به سایرین بدهد.

فرآیند ثبت اثر انگشت بر روی چیپست EMV کارت‌های جدید مسترکارت در شعب معتبر بانک انجام میشود و کاربر قادر است تا ۲ انگشت خود را برای تشخیص اثر انگشت در کارت‌های جدید مسترکارت تعریف کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.