سونی دوربین Alpha 9 پرچم‌دار فول فریم بدون آینه خود را معرفی کرد

سونی که در بازار دوربین‌های بدون آینه تقریباً بی‌رقیب است به‌تازگی پرچم‌دار جدید خود a9 را با فیلمبرداری 4K، سنسور 24.2 مگاپیکسلی و سرعت فوق‌العاده معرفی کرده است.

0

گران‌ترین دوربین بدون آینه دنیا سونی آلفا 9 سرانجام معرفی شد. این دوربین که به اولین سنسور فول فریم Stacked از نوع CMOS مجهز شده بر روی سرعت به جای وضوح بیشتر تمرکز دارد. با وجود این‌که وضوح تصاویر نسبت به مدل 42.4 مگاپیکسلی Alpha 7R II به نظر جذاب نیست اما این دوربین می‌تواند به لطف سرعت پردازش 20 برابر سریع‌تر نسبت به نسل قبل تا 241 تصویر فول فریم خام RAW را با سرعت 20 فریم بر ثانیه ثبت کند. آلفا 9 همچنین به فوکوس خودکار تشخیص فاز 693 نقطه‌ای مجهز شده که می‌تواند 60 محاسبه AF/AE را در هر ثانیه انجام دهد.

به لطف بهترین سنسور CMOS موجود در بازار و پردازنده BIONZ جدید A9 می‌تواند حرکات پیچیده را با دقت بیشتری دنبال کند. این دوربین محدوده ISO بین 50 تا 51200 (قابل گسترش به 204800) داشته و به یک منظره‌یاب Quad-VGA با 3686هزار نقطه آن‌هم از نوع OLED مجهز است که واضح‌ترین و شفاف‌ترین در میان دوربین‌های سونی است. به گفته سونی این منظره‌یاب حتی در عکاسی با 20 فریم بر ثانیه نیز سیاه نشده و تمامی مزایای یک منظره‌یاب الکترونیک را که حتی در نوع اپتیکال هم نمی‌یابید برای کاربر فراهم خواهد کرد.

این دوربین همچنین اولین فول فریم سونی با صفحه‌نمایش لمسی است که امکان فوکوس با لمس را نیز مانند مدل A6500 APS-C فراهم می‌کند که خصوصاً برای فیلمبرداری بسیار کاربردی خواهد بود. آلفا 9 همچنین در بدنه جمع‌وجور خود به یک لرزش‌گیر و تثبیت‌کننده 5 محوره تصویر و درگاه اترنت برای کاربران استودیویی مجهز است. این دوربین دوام شارژی 2.2 برابر بیشتر از سایر مدل‌های A7 داشته و به دو درگاه کارت حافظه مجهز است که یکی از آن‌ها از استاندارد سریع UHS-II SD پشتیبانی می‌کند.

در بخش ویدئو A9 می‌تواند تصویر با با وضوح 6K توسط سنسور خود دریافت کرده و آن را با فناوری oversampling به 4K تغییر داده تا جزئیات و عمق فوق‌العاده‌ای در اختیار داشته باشید. این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار دنبال‌کننده را نیز به همراه دارد.

قیمت دوربین آلفا 9 سونی 4500 دلار برای بدنه اعلام شده است که شاید در نگاه اول بسیار زیاد باشد اما قابل مقایسه با رقبایی مانند Nikon D5 خواهد بود. سونی همچنین لنز تله‌فوتو G Master 100-400mm خود را با دیافراگم f/4.5-5.6 و قیمت 2500 دلاری مخصوص A9 معرفی کرده که قرار است تیرماه از راه برسد. خود دوربین آلفا 9 اما از ماه آینده در آمریکا عرضه خواهد شد.

engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.