گوگل قابلیت Scroll Anchoring را به مرورگر کروم اضافه کرد

حتماً برایتان پیش آمده که به پایین یک صفحه وب در حال بارگذاری اسکرول کرده باشید اما با لود شدن تصاویر صفحه به بالا پریده و باعث شده چندین بار مجددا صفحه را جابجا کنید. قابلیت جدید گوگل کروم این مشکل را حل خواهد کرد.

0

این ویژگی جدید که Scroll Anchoring یا لنگر اسکرول نام دارد ابتدا در نسخه توسعه‌دهندگان کروم در سال گذشته عرضه شد اما حالا در نسخه نهایی کروم 56 یا بالاتر فعال شده است. نحوه عملکرد این ویژگی به این صورت است که مرورگر مکان فعلی نمایش صفحه را روی یکی از المان‌های درحال نمایش قفل می‌کند تا حتی اگر تصاویر یا المان‌های دیگری در بالا و پایین صفحه بارگذاری شد شاهد پرش صفحه نباشید. در مرورگرهای بدون این قابلیت وقتی بارگذاری صفحه تمام شد صفحه به بالا خواهد پرید و قابلیت جدید خصوصاً در مرورگرهای موبایل و برای کاربران با سرعت اینترنت نه‌چندان عالی ایده‌ال است.

به گفته گوگل این قابلیت به‌طور متوسط از سه پرش در هر بازدید صفحه جلوگیری می‌کند. ویدئوی زیر مقایسه‌ای را بین دو مرورگر با و بدون Scroll Anchoring به تصویر می‌کشد:

 

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.