گزارش مراسم اختتامیه دومین المپیاد تکنسین‌های ایران

مراسم اختتامیه دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

0

در این مراسم که مدیران شرکت سامسونگ ایران، روسای سازمان فنی‌وحرفه‌ای و جمعی از شرکت‌کنندگان المپیاد حضور داشتند از نفرات برتر دومین المپیاد تکنسین‌های ایران تجلیل شد.

دومین المپیاد تکنسین‌های ایران همانند دوره گذشته  با همکاری شرکت سامسونگ و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در دو مرحله نظری و عملی و در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال، ماشین لباسشویی)، دستگاه‏های تهویه مطبوع (کولر گازی)، لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی) برگزار شد. این المپیاد در اوایل دی‌ماه ۹۵ با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

در مراسم اختتامیه دومین المپیاد تکنسین‌های ایران با اهدای جوایزی از نفرات برتر تقدیر شد. نفرات اول تا سوم هر گرایش به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ سکه بهار آزادی دریافت کردند. همچنین ۱۲ تکنسین برتر این المپیاد برای کسب‌ تجربیات بیشتر و آشنایی با فضای رقابت‌های جهانی به عنوان بازدیدکننده به چهل‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد که سال ۲۰۱۷ در ابوظبی امارت برگزار می‌شود.

بام سوک هانگ، مدیر عامل سامسونگ الکترونیکس در مراسم اختتامیه ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران از اشتغال و مهارت‌آموزی جوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ یاد کرد.

 

به گفته هانگ، اشتغال و به خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های جدی کشورهای در حال توسعه است. از همین رو سامسونگ بر یادگیری مهارت‌های فنی توسط جوانان، تاکید فراوانی دارد که راه‌اندازی آکادمی سامسونگ یکی از نشانه‌های توجه این شرکت به همین موضوع است.

مدیر عامل سامسونگ در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای نفرات برتر المپیاد، ابراز امیدواری کرد تا سومین دوره این رویداد با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر و با رشد کیفی بالاتری برگزار شود.

اصغر نوراله‌زاده، رئیس صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری با حضور در مراسم اختتامیه دومین المپیاد تکنسین‌های ایران حمایت این صندوق از نفرات برتر المپیاد را اعلام کرد.

به گفته نوراله‌زاده، صندوق کارآفرینی امید ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به ۴۰ نفر برتر المپیاد تکنسین‌ها پرداخت می‌کند.

وی در سخنان خود از نیروی انسانی و مهارت آموزی آنها به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رشد تولید و اقتصاد کشور یاد کرد و گفت آکادمی مهندسی سامسونگ می‌تواند آغازی مناسب برای انتقال تکنولوژی به نیروی انسانی فعال در ایران باشد.

در ادامه این مراسم فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ الکترونیکس اطلاعاتی را در مورد روند برگزاری دومین المپیاد تکنسین‌های ایران ارائه کرد. به گفته فرضی دومین دوره المپیاد از آذر ماه سال ۹۵ و با ثبت‌نام حدود ۲ هزار نفر از داوطلبان و علاقه‌مندان شروع به کار کرد. براین اساس پس از طی مرحله نظری و اولیه ۴۰ نفر برتر هر گرایش برای مرحله نهایی و عملی المپیاد انتخاب شدند.

فرضی با اشاره به رشد کمی شرکت‌کنندگان در این دوره از المپیاد تکنسین‌های ایران، افزایش سطح کیفی مسابقات و همینطور جوایز را به عنوان دیگر نکته‌های متمایز این دوره نسبت به دوره اول این المپیاد برشمرد.

مدیر مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ، با اشاره به اعزام نفرات برتر المپیاد به مسابقات جهانی مهارت در امارات گفت: «مسابقات جهانی مهارت که از سال ۱۹۵۰ آغاز شده است، بزرگ‌ترین رویداد مهارتی جهان است که هر دو سال یک بار با حمایت شرکت‌های بزرگ جهان برگزار می‌شود. براین اساس تصمیم گرفتیم تا برای آشنایی بیشتر تکنسین‌های برتر با فضای رقابت‌های جهانی و گفت‌وگو با همکاران خارجی خود آنها را به عنوان ناظر راهی مسابقات جهانی ابوظبی کنیم. ضمن اینکه در نظر داریم تا با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای برای سال‌های آینده شرکت‌کننده‌هایی را از جمع نفرات برتر المپیاد در مسابقات‌ جهانی مهارت داشته باشیم.»

فرضی از آکادمی مهندسی سامسونگ به عنوان یکی از بهترین فعالیت‌های این شرکت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی حوزه اشتغال یاد کرد که توانسته در مدت زمانی کوتاه ثمرات بسیاری داشته باشد.

محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سخنرانی خود از سامسونگ به عنوان برندی نام برد که توانسته نقش موثری را در بازار کار و تجارت ایران ایفا کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در مورد المپیاد تکنسین‌های ایران گفت: «این المپیاد می‌تواند الگویی مناسب برای سایر موسسات و برندها باشد تا با توسعه و رشد مهارت نیروی انسانی فردایی بهتر را برای کشور بسازند.»

در پایان این مراسم ضمن اهدای جوایز به نفرات برتر از برگزار‌کنندگان و مجریان المپیاد تکنسین‌های ایران تقدیر و تشکر به عمل آمد.

دومین المپیاد تکنسین‌های ایران با معرفی ۱۲ تکنسین برتر در ۴ رشته به کار خود پایان داد. براین اساس در گرایش تهویه مطبوع هوا علی اکبر حاجی حاتم‌لو از تهران، علی مرادی از تهران و سید سامان حسینی از کردستان به ترتیب مدال‌ طلا، نقره و برنز را کسب کردند. در گرایش لوازم خانگی؛ اسماعیل علیرضانژاد گوهردانی از گیلان، محمد تقی نقیئی از خراسان رضوی و ایمان پاک از لرستان. در گرایش موبایل و تبلت؛ مهدی گلی از سمنان، محسن کاوه باغبادرانی از اصفهان، نادر هراتی از خراسان رضوی و در گرایش لوازم صوتی و تصویری؛ محمد امین ابراهیمی از فارس، جعفر دلداده پیرانفر از تهران و احسان مشکواتی از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.