گهواره هوشمند فورد حرکات خودرو را برای خواب راحت نوزاد شما شبیه‌سازی می‌کند!

شرکت خودروساز فورد گهواره‌ای ویژه نوزادان طراحی کرده که شرایط مختلف خودرو از جمله روشنایی خیابان، تکان‌های داخل خودرو و حتی صدای موتور را برای خواب سریع و راحت نوزاد شبیه‌سازی می‌کند.

0

این عادت عجیب و غریب و پیچیده‌ای نیست که بسیاری از افراد هنگام سوار شدن در ماشین مخصوصا در مسیرهای طولانی به خواب فرو می‌روند. شخصا دوستی دارم که تا دستش به دستگیره درب ماشین می‌خورد خواب را آغاز می‌کند! اگر بخواهیم کمی علمی به این موضوع نگاه کنیم و به دنبال دلیل آن باشیم می‌توانیم به تکان‌های تکراری و لرزش‌های آرام و صدای خاص موتور به عنوان لالایی اشاره کرد.

این شاید همین دلیلی باشد که فورد به فکر الهام گرفتن از آن برای ساخت یک تختخواب و در واقع گهواره کودکان شده که از حرکات و شرایط داخل ماشین الگو گرفته تا خوابی آرام برای نوزاد خانواده فراهم کند و شاید تنها ایراد آن همین اندازه کوچک آن باشد!

این گهواره که فورد نام جالب Max Motor Dreams را بر روی آن نهاده حتی از چراغ‌های گذرای خیابان‌ها الگو گرفته و با استفاده از LEDهای داخلی خود گذشتن از زیر چراغ‌های روشنایی داخل خیابان را برای نوزاد تداعی خواهد کرد. این گهواره صدای هوم موتور را نیز با استفاده از بلندگویی که در زیر گهواره تعبیه شده ایجاد می‌کند و با تکان‌های بسیار آرام و حرکت‌های مواج خود حضور در داخل ماشین را برای نوزاد تداعی خواهد کرد.

نکته جالب‌تر اینکه حتی فورد اپلیکیشنی برای این گهواره ساخته تا نحوه رانندگی خاص شما و تکان‌های اتومبیل‌تان را زیر نظر گرفته و آن را در گهواره نوزادتان بازسازی کند.

گهواره نوزاد فورد  ظاهرا هنوز بیشتر یک محصول اولیه است و تنها یک مدل از آن ساخته شده است و هنوز فورد به جز یک وب‌سایت چیز دیگری مانند قیمت برای آن اعلام نکرده است اما در وب‌سایت اسپانیولی خود یک قرعه‌کشی برای اهدای آن به یک برنده خوش‌شانس در نظر گرفته است که البته علاقمندان باید در یک مرتبه آزمایش رانندگی در پروژه این گهواره با خودرو فورد شرکت کنند.

حالا که خوب فکر می‌کنم با وجود برخی مدل‌های تختخواب‌های هوشمند که به بازار عرضه شده‌اند دور از ذهن نیست که یک مدل بزرگسال این گهواره را نیز عرضه کنند تا شاید به فکر خرید و اهدای آن به عنوان کادوی تولد دوست مورد اشاره‌ام بیفتم! اگر چه خوشبختانه این گهواره فورد قابل هک شدن نیست وگرنه ممکن بود دشمن شما تکان‌های یک کامیون فرسوده را برای گهواره کودک شما شبیه‌سازی کنند!

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.