توییتر نسخه لایت وب‌سایت موبایلی خود را برای کاهش مصرف دیتا معرفی کرد

توییتر امروز Twitter Lite را معرفی کرد: نسخه سبک‌تر از وب‌سایت موبایلی این شبکه اجتماعی برای کاربران با سرعت پایین‌تر و محدودیت ترافیک.

0

اگر تاکنون سرعت پایین اینترنت و محدودیت ترافیک مانع از استفاده شما از توییتر شده است (که البته بعید می‌دانیم این‌طور باشد) از این پس می‌توانید از توییتر لایت استفاده کنید. به اعلام توییتر کماکان 45 درصد از اتصالات موبایلی به این وب‌سایت از طریق نسل دوم شبکه تلفن همراه 2G صورت می‌گیرد که سرعت بسیار پایینی دارد. به همین دلیل حالا توییتر تصمیم گرفته تا نسخه موبایلی وب‌سایت خود به آدرس mobile.twitter.com را سبک‌تر کند تا برای این کاربران مناسب‌تر باشد. نسخه لایت توییتر 30 درصد سریع‌تر بارگذاری خواهد شد و با این وجود قابلیت‌های اساسی مانند تایم‌لاین، توییت‌ها، پیام‌های دایرکت، ترندها، اعلان‌ها و … را داراست. نسخه لایت بیش از 40 درصد در مصرف ترافیک اینترنت شما صرفه‌جویی خواهد کرد و اگر روی عکس پروفایل خود کلیک کرده و Data Saver را انتخاب کنید این مقدار به 70 درصد نیز خواهد رسید. در این نسخه از توییتر تصاویر دیگر به‌صورت خودکار بارگذاری نخواهند شد و می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که خواستید برای بارگذاری لمس کنید.

همچنین اگر از گوگل کروم روی اندروید استفاده می‌کنید مرورگر از شما درخواست می‌کند تا یک بوک‌مارک روی صفحه خانگی خود برای دسترسی به توییتر لایت درست شبیه به آیکن اپلیکیشن‌ها ایجاد کنید. توییتر لایت همچنین اعلان‌ها و هشدارها را نیز به اطلاع شما خواهد رساند و حتی به‌صورت آفلاین نیز کار می‌کند تا بتوانید توییت‌های قبلی را خوانده یا توییت پیش‌نویس کنید.

به نظر می‌رسد شرکت‌های مختلفی درصدد ایجاد نسخه‌های کم‌مصرف یا برای کاربران با اینترنت محدود هستند. یوتیوب نیز اخیراً سرویس YouTube GO را در هند با قابلیت ذخیره ویدئوها برای تماشای آفلاین عرضه کرده است.

گفتنی است توییتر لایت مخصوص نسخه تحت وب بوده و اپلیکیشن توییتری که از پلی استور یا اپ استور دانلود می‌کنید قابلیتی برای ذخیره دیتا ندارد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.