مرسدس بنز و بوش برای تولید خودروهای بدون راننده با هم همکاری می‌کنند

بدون شک در چند سال آینده شاهد تحول شگرفی در صنعت خودرو خواهیم بود و خودروهای خودران راهی خیابان‌ها می‌شوند، مرسدس بنز نیز برای اینکه از قافله عقب نیافتد با بوش برای تولید خودروهای خودران هم‌پیمان شده است.

0

برند آلمانی بوش برای ما ایرانی‌ها برند خوشنامی است و بدون شک آوازه محصولات با کیفیت و البته گران‌ قیمت بوش به گوش شما خورده است، جالب است بدانید بوش در تولید قطعات یدکی خودرو نیز ید طولایی دارد. از طرف دیگر اگر خبرهای فناوری را دنبال کرده باشید به احتمال زیاد خبر پیشرفت‌های چشمگیر شرکت‌های خودرو‌سازی در خصوص ساخت خودروهای خودران به گوش شما خورده است.

این امر باعث شده تا صنعت خودروسازی شاهد تحولاتی زیادی باشد، در همین بین بزرگان فناوری نیز داخل بازی شده‌‌اند. گوگل با تمام قدرت بر روی ساخت یک خودرو خودران کار می‌کند. حتی گفته می‌شود اپل نیز در حال ساخت خودرو است. به این ترتیب قدیمی‌های این صنعت به خود آمده‌اند و برای پررنگ‌ کردن نقش خود در خودروهای آینده برنامه‌های مختلفی را بیش رو گرفته‌‌اند.

از قرار معلوم بنز نیز سودای ساخت خودروهای بدون راننده را در سر می‌پروراند، باخبر شدیم برای رسیدن به این هدف، بنز با بوش برای ساخت خودروهای خودران و کاملا اتوماتیک هم‌پیمان شده است.

همان‌گونه که اشاره کردیم بازار رقابت در ساخت خودروهای خودران و هوشمند کاملاً بالا گرفته است و سایر شرکت‌ها نیز برای بزرگ‌تر کردن دامنه تحقیقات خود از همکاران خود در این عرصه کمک گرفته‌اند. برای نمونه می‌توان به همکاری گوگل،‌ کرایسلر و فیات اشاره کرد. گفته می‌شود که ولوُ و اوبِر نیز سودای ساخت خودروی هوشمند را در سر می‌پرورانند.

جالب اینجاست که مرسدس بنز و بوش مدعی هستند که تمرکز آنها تنها برای عرضه سریع یک خودروی خودران به بازار نیست و قصد دارند با استفاده از سیستم‌های هوشمند، ترافیک خیابان‌ها را کمتر کرده و امنیت بیشتری را به خیابان‌ها عرضه کنند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از برنامه‌‌های بنز و بوش برای ساخت خودروی خودران به بیرون منتشر نشده است، اما از قرار معلوم بنز در زمینه ساخت خودرو هوشمند به دستاوردهای چشم‌گیری دست پیدا کرده و احتمال می‌رود خودروی خودرانی که در نهایت از جانب بنز و بوش راهی بازار می‌شود یکی از محصولات پیشرو در این زمینه باشد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.