گوگل اتحاد اندرویدی PAX را برای مقابله با شکایات پتنتی معرفی کرد

پیشرفت تکنولوژی معمولاً جنگ پتنت‌ها را نیز شدت می‌بخشد. با این‌که وجود برخی پتنت‌ها الزامی است اما شرکت‌های پتنت ترول همواره مانعی در راه پیشرفت فناوری و تنوع محصول برای مصرف‌کنندگان هستند. گوگل حالا تصمیم گرفته با تشکیل اتحاد PAX از چنین موانعی جلوگیری کند.

0

PAX در واقع یک جنبش مجوزدهی پتنت‌هاست که تمرکز آن بر روی به اشتراک‌گذاری پتنت‌ها و جلوگیری از دعاوی پتنتی است. با وجود این‌که قانون پتنت با هدف جلوگیری از کپی ناعادلانه نوآوری‌های شرکت‌ها ایجاد شده اما سواستفاده از این قانون نیز رواج زیادی دارد و برخی صرفاً با خرید پتنت‌های شرکت‌های کوچک‌تر با هدف شکایت از شرکت‌های بزرگ پول کلانی به جیب می‌زنند. گوگل تصمیم گرفته تا با تشکیل این اتحاد و همکاری و به اشتراک‌گذاری پتنت‌ها این مشکل را به حداقل برساند.

واژه PAX در لاتین به معنای صلح یا Peace است و هدف گوگل ایجاد صلح در برندهای اکوسیستم اندروید است تا از این پس نیروها و منابع این شرکت‌ها بیشتر بر روی ایده‌های جدید صرف شود و نه دعاوی حقوقی. در حال حاضر PAX شامل شرکت‌های گوگل، سامسونگ، ال‌جی، فاکسکان، HMD، اچ‌تی‌سی، کول‌پد، BQ و AllView است و در مجموع بیش از 230 هزار پتنت را شامل می‌شود. گوگل همچنین امیدوار است در آینده شرکت‌های بیشتری به این جنبش بپیوندند.

متن‌باز بودن اندروید و امکان استفاده رایگان آن توسط شرکت‌ها این سیستم‌عامل را به مرور زمان به محبوب‌ترین سیستم‌عامل دنیا تبدیل کرد و حالا گوگل امیدوار است با آزاد کردن پتنت‌های مختلف در شرکت‌های اکوسیستم اندروید این شرکت‌ها بتوانند آزادانه قابلیت‌های بیشتری را در محصولات خود بگنجانند.

androidauthority

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.