گوشی‌های هوشمند، عامل رشد نامناسب سود هواوی در سال گذشته

هواوی به تازگی گزارش مالی سال 2016 خود را منتشر کرده و ظاهراً مدیرعامل این شرکت از عملکرد بخش گوشی‌های هوشمند رضایت چندانی ندارد.

0

در بازاری که رشد اهمیت بیشتری از سهم بازار دارد حتی کاهش نرخ پیشرفت نیز می‌تواند یک نقطه منفی تلقی شود. این شرکت چینی که سومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا نیز محسوب می‌شود اخیراً با سرعت رشد پایین‌تری در سال 2016 مواجه شده است. این خبر مستقیماً توسط خود هواوی منتشر شده و مدیرعامل آن در یک نشست خبری از مشکلات صنعت موبایل در سال گذشته خبر داده است.

ظاهراً نه تنها هواوی بلکه اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند سود کمتری از این بازار کسب کرده‌اند. دلیل این امر شدت بالای رقابت و عرضه گوشی‌هایی با قیمت پایین اما امکانات مناسب است که حاشیه سود کمتری نسبت به پرچم‌داران به همراه دارد. در این مراسم Eric Xu مدیرعامل شرکت هواوی می‌گوید برنامه این شرکت برای آینده توجه بیشتر به بهینه‌سازی محسولات و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش‌های کم ارزش است. هواوی در سال گذشته 139 میلیون گوشی هوشمند فروخته که با وجود رقم چشمگیر سود مورد انتظاری را عاید این شرکت نکرده است.

هواوی سال گذشته نسبت به همکاری با اپراتور AT&T برای حضور پررنگ‌تر در بازار آمریکا اظهار علاقمندی کرده بود اما به نظر می‌رسد چه میت 9 و چه سری آنر عملکردی ضعیف‌تر از حد انتظار در این کشور داشته‌اند. با این وجود هواوی کماکان قصد دارد پرچم‌دار جدید خود پی 10 و پی 10 پلاس را در آمریکا نیز عرضه کند و اعتقاد دارد این گوشی می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.