تماشا کنید: فناوری تشخیص چهره گلکسی اس 8 را می‌توان فریب داد!

سامسونگ علاوه بر حسگر اثر انگشت و اسکن قرنیه چشم قابلیت آنلاک سریع گوشی با چهره را نیز به گلکسی اس 8 آورده است. ظاهراً این ویژگی را می‌توان با عکسی با کیفیت از چهره کاربر فریب داد.

0

فناوری تشخیص چهره چند سال پیش با اندروید بستنی ساندویچی و جلی‌بین به گوشی‌های اندرویدی اما این ویژگی هم سرعت پایینی داشت و هم امنیت آن چندان بالا نبود. به همین دلیل گوگل آن را به کلی از اندروید حذف کرد. حالا سامسونگ ویژگی مشابهی را به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس آورده که می‌توانید در کسری از ثانیه با تشخیص چهره گوشی را آنلاک کنید. برخی اعتقاد دارند از آن‌جا که سامسونگ حسگر اثر انگشت را در جای نامناسبی قرار داده این قابلیت جدید را برای راحتی کاربر اضافه کرده اما ظاهراً و همان‌طور که انتظار داشتیم می‌توان آن را با یک عکس باکیفیت از کاربر فریب داد.

ویدئوی بالا نشان می‌دهد که پس از چند بار امتحان کردن امکان فریب دادن سیستم تشخیص چهره این گوشی وجود دارد. اما همچنین باید چند نکته مهم را نیز در نظر داشت:

  1. فناوری تشخیص چهره با قابلیت اسکن قرنیه و چشم گلکسی اس 8 متفاوت است. اسکن چشم حتی امنیت و دقت بالاتری از حسگر اثر انگشت دارد و تقریباً نمی‌توان آن را فریب داد. با این وجود سرعت باز کردن گوشی در این روش پایین‌تر است. کماکان می‌توانید از اسکن چشم برای قفل کردن تصاویر، فایل‌ها و ویدئوهای شخصی و همچنین اپلیکیشن‌های دلخواهتان توسط پوشه امن سامسونگ بهره ببرید.
  2. گلکسی اس 8 مورد آزمایش در این ویدئو فاقد نسخه نهایی نرم‌افزار سامسونگ است و شاید در نسخه نهایی این قابلیت بهبود یابد.

با این وجود کمی ناامیدکننده است که سریع‌ترین روش آنلاک کردن گلکسی اس 8 احتمالاً ناامن است و استفاده از حسگر اثر انگشت نیز با جایگیری نامناسب این حسگر چندان ساده نیست. همان‌طور که خود سامسونگ هم امنیت این قابلیت را پایین توصیف کرده اگر به امنیت خود اهمیت زیادی می‌دهید بهتر است از شیوه‌های دیگر استفاده کرده و یا فایل‌های مهم و شخصی خود را در پوشه امن قرار دهید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.