تماس صوتی تلگرام بالاخره از راه رسید!

اپلیکیشن تلگرام بالاخره قابلیت تماس صوتی را در جدیدترین نسخه اپلیکیشن خود به کاربران عرضه کرد.

2

تماس صوتی تقریبا خواستنی‌ترین قابلیتی بود که همواره کاربران اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار تلگرام به دنبال آن بوده و خواستار اضافه شدن آن به اپلیکیشن تلگرام بودند و مدیران تلگرام نیز همواره عرضه آن را به کاربران نوید می‌دادند.

حالا در نسخه جدید تلگرام یعنی نسخه 3.18 شاهد اضافه شدن این قابلیت هستیم. مدیران شرکت تلگرام در آخرین مطلب منتشر شده در وبلاگ خود آورده‌اند که در ماه‌های گذشته به شدت بر روی این قابلیت کار کرده‌اند تا قابلیت تماس صوتی تلگرام بهترین کیفیت را داشته باشد.

 مدیران تلگرام در مطلب خود تاکید کرده‌اند که رابط کاربری تماس صوتی تلگرام بسیار ساده و کاربرپسند است و البته کاربران باید همواره منتظر نوآوری‌های جدیدی در این قابلیت باشند.

تلگرام تاکید کرده است که کلیه تماس‌های صوتی از رمزگذاری انتها به انتها آزموده شده در چت‌های محرمانه برخوردار هستند تا کلیه تماس‌ها از صد درصد امنیت برخوردار باشند و تلگرام برای امنیت خاطر کاربران سیستم 4 شکل اموجی را به این قابلیت افزوده و هنگامی که شما و فرد آن سوی تماس از چهار شکل اموجی یکسان برخوردار باشید به معنای امنیت کامل تماس شما خواهد بود.

تلگرام همچنین اعلام کرده است تا حد امکان تماس‌های صوتی کاربران از قابلیت اتصال نقطه به نقطه برخوردار بوده و از بهترین کدک‌های صوتی برای صرفه‌جویی در مصرف ترافیک اینترنت و در عین حال افزایش کیفیت تماس که تلگرام از آن با عنوان کیفیت صدای کریستالی یاد کرده، استفاده شده است.

تلگرام توضیح داده که در قابلیت اتصال نقطه به نقطه نزدیکترین سرور را برای اتصال شما با فرد مورد نظر در دورترین جای ممکن، به طور خودکار انتخاب خواهد شد و تلگرام برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود از زیرساخت‌های توزیع در سراسر جهان بهره می‌برد تا پیام‌های کاربران در سریعترین زمان ممکن به دست آنها برسد و حالا همین زیرساخت‌ها برای تماس‌های صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تلگرام در ماه‌های آینده این زیرساخت‌های توزیع را به طور جهانی گسترش خواهد داد.

این شرکت همچنین در ادامه توضیح داده که برای افزایش کیفیت این قابلیت همواره بدون دسترسی به محتوای تماس‌ها، کیفیت آنها به طور خودکار از سوی تلگرام مورد بررسی قرار گرفته و سعی در بهبود آن خواهد داشت.

تلگرام مطابق معمول تنظیماتی را برای این قابلیت و نحوه دسترسی افراد مختلف برای استفاده از این قابلیت برای تماس با شما و حفظ حریم خصوصی شما در نظر گرفته و در عین حال اگر کیفیت تماس صوتی برای شما مهم نباشد می‌توانید تا حد امکان با استفاده از قابلیت صرفه‌جویی و کاهش مصرف دیتا Use Less Data مصرف آن را در هنگام تماس صوتی تلگرام کاهش دهید.

اضافه شدن قابلیت تماس صوتی تغییرات و بهبودهایی را در رابط کاربری تلگرام به وجود آورده که تلگرام مدعیست استفاده از آن را برای کاربران هر چه بیشتر راحت‌تر کرده است.

قابلیت تماس صوتی تنها آپدیت اضافه شده در نسخه جدید تلگرام نیست و کاربران از این پس قادر به تنظیم کیفیت ویدئو آپلود شده و در حال ارسال به سایر کاربران خواهند بود و این تنظیمات به طور خودکار برای ویدئوهای آپلود شده بعدی در نظر گرفته خواهد شد. بنابر اعلام مدیران تلگرام این قابلیت هم‌اکنون برای کاربران در غرب اروپا فعال شده و برای باقی کاربران به زودی در سرتاسر جهان فعال خواهد شد.

telegram

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Fati می‌گوید

    من اپدیتش کردم ولی برامن نمیاد
    میشه راهنماییم کنید

  2. Ali Javidi می‌گوید

    عالیه دمش گرم