حالا می‌توانید با پلی‌استیشن 4 پرو ویدئوهای 4K را پخش کنید

سونی در یک آپدیت حیاتی امکان پخش ویدئوهای با وضوح 4K را از طریق حافظه خارجی به مدیاپلیر PlayStation 4 Pro آورده است.

0

با وجود این‌که پلی‌استیشن 4 پرو امکان اجرای بازی‌های جدید با وضوح 4K را داشت اما برخلاف Xbox One S امکان پخش ویدئوهای 4K در این کنسول وجود نداشت. خوشبختانه سونی در آپدیت جدید این ویژگی را اضافه کرده است. البته متأسفانه ویدئوهای شما حتماً باید با فرمت MP4 باشند و هنوز امکان پخش ویدئوهای محبوب MKV وجود ندارد. سونی همچنین تأکید کرده است حافظه‌های خارجی USB که به عنوان حافظه خارجی PS4 (برای بازی و سایر محتوا) فرمت می‌شوند نمی‌توانند به عنوان منبع ویدئو مورد استفاده قرار بگیرند. این آپدیت همچنین قابلیت تماشای ویدئوها به صورت واقعیت مجازی را نیز بهبود می‌بخشد:

برای کاربرانی که همچنین یک PlayStation VR نیز در کنار PS4 Pro دارند از این پس مدیاپلیر می‌تواند از محتوای ویدئویی 4K VR پشتیبانی کند. وضوح نمایشگر PS VR برابر با 1920 X RGB X 1080 است و به این ترتیب ویدئوهای 4K VR می‌تواند کیفیت تصویر بالاتری را نسبت به ویدئوهای HD VR به همراه داشته باشد. از این پس می‌توانید ویدئوهای 4K خیره کننده 360 درجه گرفته و سپس خود را در دنیای VR در خانه غرق کنید؛ درست انگار در همان مکان ضبط ویدئو حضور دارید.

به هر ترتیب فعلاً یافتن محتوای 4K VR برای پلی‌استیشن 4 پرو دشوار است چرا که هنوز در روزهای ابتدایی PS VR به سر می‌بریم.

به طور کلی استراتژی پخش ویدئوهای 4K در PS4 Pro کمی ناقص به نظر می‌رسد. شما می‌توانید ویدئوهای 4K UHD را از نت‌فلیکس، یوتیوب و هولو پخش کنید اما امکان خرید و یا کرایه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را از فروشگاه ویدئویی خود سونی روی کنسول ندارید! از آن‌جا که این کنسول فاقد درایو بلوری UHD است فراهم کردن یک منبع آنلاین برای تهیه محتوای 4K بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.