گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ تنها 29 درصد از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهند

با وجود این‌که سامسونگ در حال حاضر بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند دنیاست اما طبق آمار تنها 29 درصد از این فروش به گوشی‌های بالارده سامسونگ تعلق دارد.

0

به گزارش Hana Financial Investments این اولین بار است که مجموع فروش گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت سامسونگ به پایین‌تر از 30 درصد کل فروش سامسونگ می‌رسد. جالب است بدانید با عرضه گلکسی اس 4 در سال 2013 درصد فروش گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ حدود 75 درصد بود و سپس در سال 2015 به پایین‌تر از 40 درصد رسید. البته دقیقاً مشخص نیست تعداد فروش گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت بیشتر شده و یا سامسونگ نتوانسته به میزان گذشته به فروش پرچم‌داران خود ادامه دهد.

یکی از مهم‌ترین دلایل آمار فعلی را می‌توان در مشکلات گلکسی نوت 7 و توقف فروش آن عنوان کرد در حالی‌که کاربران علاقه زیادی به خرید پرچم‌دار قدیمی گلکسی اس 7 و اس 7 اج نداشتند. گفته می‌شود با عرضه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و همچنین گلکسی نوت 8 در تابستان سامسونگ دوباره بتواند درصد بیشتری از فروش خود را به پرچم‌داران اختصاص دهد.

از نظر میانگین قیمت کل گوشی‌های فروخته شده سامسونگ این رم در سال 2016 به 232 دلار رسیده که نسبت به 289 دلار در سال 2015 حدود 19.7 درصد افت داشته است. در یک مقایسه میانگین قیمت گوشی‌های فروخته شده اپل در سال 2016 حدود 645 دلار بوده که 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. البته همان‌طور که می‌دانید اپل گوشی‌های میان‌رده یا ارزان‌قیمت نمی‌سازد و در حال حاضر آیفون SE ارزان‌ترین گوشی اپل صدها دلار بالاتر از میانگین قیمتی گوشی‌های سامسونگ قیمت دارد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.