یک کودک ۴ ساله به لطف سیری و تاچ آی‌دی جان مادرش را نجات داد

اگر چهارساله بودید و مادر خود را بی‌هوش روی زمین خانه پیدا می‌کردید چه‌کاری انجام می‌دادید؟

0

اگر Roman چهارساله از لندن بودید، ثانیه‌ای را تلف نمی‌کردید. این کودک مادر خود را بی‌هوش پیدا کرد اما اصلاً نترسید. آن‌قدر باهوش بود تا به کمک انگشت مادرش، قفل آیفون وی را باز کند و بعد به کمک دستیار صوتی اپل یعنی سیری، با اورژانس تماس بگیرد. درنهایت هم جان مادر خود را نجات داد.

رومان در محله جنوبی لندن به نام Kenley زندگی می‌کند و به کمک سیری با 999 (معادل 911 در آمریکا که شماره تماس اضطراری برای تمام نیروهای امدادی و پلیس است). مکالمه این پسر و اپراتور، زنی که کار خود را فوق‌العاده انجام داد، توسط پلیس لندن ضبط و منتشر شد. این مکالمه عمیقاً تأثربرانگیز است.

خصوصاً زمانی که پسربچه درباره وضعیت مادر خود توضیح می‌دهد. ابتدا می‌گوید مادرش مرده است و در ادامه اضافه می‌کند که «چشم‌هایش را می‌بندد و نفس نمی‌کشد».

اصلاً مشخص نیست که مورد اضطراری مادر کودک چه بوده است؛ ما تنها میدانیم که پس از تماس کودک، وی مراقبت‌های پزشکی دریافت کرده و آلان حالش خوب است.

رومان کوچک در زمان تماس تنها نبوده و خواهر و برادرش هم پیش وی بودند، اما تماس وی و اهمیتی که به مادرش داده باعث می‌شود قهرمان واقعی داستان ما باشد. متن مکالمه را در پایین بخوانید:

اپراتور: سلام، پلیس صحبت می‌کند. مورد اضطراری شما چیست؟

رومان: سلام، من رومان هستم.

O: مامانت کجاست؟

R: خانه است.

O: تو کجا هستی؟

R: من هم خانه هستم.

O: می‌توانی یک کاری برایم انجام دهی؟ می‌توانی مادرت را برایم پیدا کنی؟

R: نمی‌توانیم، او مرده است.

O: تو که گفتی مادرت آنجاست. منظورت از اینکه مرده چیست؟

R: یعنی چشم‌هایش را بسته و دیگر نفس نمی‌کشد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.