شرکت ARM پردازنده‌های جدید خود با فناوری DynamIQ را معرفی کرد

شرکت ARM را بیشتر با پردازنده‌های موبایل می‌شناسیم، باخبر شدیم ARM پردازنده‌های جدیدی را معرفی کرده است که در آنها از فناوری DynamIQ استفاده شده است.

0

شرکت ARM به دلیل ساخت پردازنده‌های موبایل توانسته است اسم و رسم خوبی برای خود دست و پا کند، از طرف دیگر حضور در بازار سخت‌افزار موبایل مستلزم این است که دائم فناوری‌های جدیدی معرفی شود. در نتیجه ARM نیز که به خوبی قواعد بازار را می‌داند با معرفی فناوری جدید DynamIQ که قرار است در پردازنده‌های ARM استفاده شود ثابت کرد که برنامه‌های بیشتری برای چیپست‌های آینده دارد.

فناوری DynamIQ که از جانب ARM معرفی شده است تعامل خوبی با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارد و در نتیجه انتظار می‌رود پردازنده‌های ARM که از این فناوری استفاده می‌کند را نه تنها در گوشی‌های همراه هوشمند بلکه در خودروها، کنسول‌های بازی و سایر تحهیزات الکترونیک نیز شاهد باشیم.

شرکت ARM در خصوص این فناوری جدید به خود می‌بالد و مدعی است تحولی را در پردازنده‌های موبایل ایجاد خواهد کرد. جالب است بدانید فناوری DynamIQ چندان هم جدید نیست و حدود شش سال پیش معرفی شده است. معماری به خدمت گرفته شده در چیپست‌های مجهز به فناوری DynamIQ بر اساس تعداد هسته‌های چیپست انجام شده است و قدرت زیادی را در کنار مصرف بسیار کم در اختیار پردازنده قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید انجام کارهای سنگینی که نیاز به منابع سیستمی زیادی دارند را با استفاده گوشی‌های همراه انجام دهید. به عبارت دیگر کارهایی با پردازش بالا را می‌توانید در زمان شب که با گوشی کاری ندارید انجام دهید. برای نمونه می‌توان ویرایش و تغییر فرمت یک فایل ویدئویی با کیفیت 4K را در زمانی که شب است و گوشی مشغول به کار نیست انجام داد.

جالب اینجاست که بنا به ادعای ARM گوشی در حین انجام چنین کار سنگینی، میزان شارژ زیادی از دست نمی‌دهد. در فناوری DynamIQ، هسته‌های مختلف یک پردازنده به صورت کاملا مستقل عمل می‌کنند و مصرف خاص خود را دارند. این امر باعث می‌شود تا میزان پاسخ‌دهی پردازنده‌های جدید ARM که فناوری DynamIQ در آنها حضور دارد برای هوش مصنوعی در ۳ تا ۵ سال آینده حدود ۵۰ برابر افزایش یابد.

به این ترتیب هسته‌های مختلف یک پردازنده‌ ARM که به فناوری DynamIQ مجهز است در خودروی هوشمند به صورت مستقل می‌توانند یادگیری عملکرد راننده، بررسی وضعیت جاده و شناسایی خطرهای احتمالی را کاملا جداگانه انجام دهند.

لازم به ذکر است که استفاده از فناوری DynamIQ  توسط شرکت‌های بزرگی نظیر انویدیا، کوالکام، اینتل،‌ اپل و سامسونگ می‌تواند سودآوری بسیار بالایی برای ARM داشته باشد. گفته می‌شود طی چهار سال گذشته شرکت ARM بیشتر از ۵۰ میلیارد چیپست راهی بازار کرده است و تا چهار سال آینده چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد چیپست با فناوری‌های ARM را در بازار شاهد خواهیم بود.

endgadget.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.