مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته چهارم اسفند

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته آخر ماه از 21 تا 27 اسفند را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از شبیه‌ساز موفق RPCS3 گرفته تا پرفروش‌ترین عناوین ماه فوریه ایالات متحده:

اخبار مهم هفته

اجرای بازی انحصاری Demon’s Souls با شبیه‌ساز PS3 بر روی پی‌سی

اوایل هفته گذشته شاهد انتشار خبری عالی از سوی سازندگان تنها شبیه‌ساز سالم کنسول پلی‌استیشن 3 یعنی RPCS3 بودیم. بالاخره این شبیه‌ساز تقریبا موفق توانست یکی از مهمترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 3 را به اجرا درآورد. به گفته سازندگان بازی دیمنز سولز به صورت کامل اجرا می‌شود اما نرخ فریم آن در محیط‌های وسیع بازی به 10 فریم کاهش می‌یابد. در کل می‌توان بازی را اجرا و آن را با تجربه‌ای خوشایند به پایان رساند.

طرفداران پی‌سی‌باز انحصاری‌های پلی‌استیشن امید بسیاری به این شبیه‌ساز و تیم آن دارند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک تمامی انحصاری‌های هیجان‌انگیز کنسول PS3 را با حداکثر کیفیت بر روی پی‌سی‌های متوسط اجرا نمایند.

نسخه جدید بازی Temple Run

سری بازی تمپل ران همیشه یکی از عناوین محبوب کاربران گوشی موبایل بوده است. اکنون Imangi، سازنده این بازی خبر از ساخت نسخه‌ای جدید با نام Treasure Hunter داده است. ظاهرا گیمر در این نسخه باید به حل پازل‌های مختلف بپردازد.

هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای بازی تمپل ران: ترِژر هانتر در نظر گرفته نشده است اما نهایتا تا چند ماه آینده شاهد عرضه رایگان آن خواهیم بود. برای مشاهده تریلر نسخه جدید بازی Temple Run و اطلاعات تکمیلی به اینجا مراجعه فرمایید.

حالت جدید دراپ‌شات در بازی پرفروش راکت لیگ

حالتی جدید از بازی راکت لیگ تحت عنوان دراپ‌شات معرفی شده است که در آن قوانین متفاوتی برای پیروزی در یک مسابقه شاهد هستیم. در یک محیط شش ضلعی باید توپ را با قدرت بیشتر به زمین حریف بکوبید. توپ بازی نیز هر چقدر قدرت بیشتری به آن وارد شود، قدرت تخریب بیشتری پیدا می‌کند و با وارد کردن توپ به سوراخی که در زمین رقیب ایجاد شده است به گل برسید. برای مشاهده تریلر حالت جدید دراپ‌شات کلیک کنید.

این بازی پرطرفدار، طبق گزارش استودیو سازنده آن تاکنون بیش از 10.5 میلیون نسخه فروش داشته است و توانسته 29 میلیون بازیکن در سرتاسر جهان را به خود جذب کند. یکی از عوامل استودیو سایونیکس عنوان کرد که هیچ‌دلیلی برای انتشار یک بازی جدید در سبک راکت لیگ یا نسخه دوم ندارند زیرا نمی‌خواهند چند نوآوری به آن اضافه کرده و با اسم یک بازی دیگر از مردم مجددا پول بگیرند بلکه هدف آن‌ها بهتر و بهتر کردن همین بازی است.

ورود بازی‌های پلی‌استیشن 4 به سرویس PS Now

برای آن دسته از افرادی که با این سرویس آشنا نیستند باید بگویم که سرویس PlayStation Now یا به اختصار PS Now، به مشترکینش اجازه می‌دهد تا از هر جای دنیا و با استفاده از اکانت خود بیش از چند صد عنوان از بازی‌های برتر پلی‌استیشن 3 را بر روی پی‌سی و پلی‌استیشن 4 اجرا نمایید. البته برای انجام این کار به یک اینترنت پرقدرت نیاز خواهید داشت.

هفته پیش مطلع شدیم که در آینده‌ای نزدیک برخی از بازی‌های پلی‌استیشن 4 نیز با استفاده از این سرویس در دسترس قرار خواهند گرفت و این خبر می‌تواند برای طرفداران پی‌سی‌باز بسیار مسرت‌آمیز باشد. می‌توانید همین الان در این سرویس ثبت‌نام نموده و 7 روز به صورت رایگان آن را امتحان نمایید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مطلب بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سرویس PS Now بروید.

تخفیفات طلایی اکس‌باکس لایو هفته

اگر از کاربران کنسول‌های مایکروسافت باشید می‌دانید که هر هفته تعدادی از بازی‌ها بر روی سرویس اکس‌باکس لایو تخفیفات بسیار خوبی دریافت می‌کنند. این هفته نیز همانند گذشته می‌توانید تخفیف‌های مناسبی از عناوین جدید و زیبا بر روی دو کنسول اکس‌باکس وان و اکس‌باکس 360 رویت کنید. در ادامه چند تخفیف مناسب از بازی‌های اکس‌باکس وان را شاهد باشید:

  • Rainbow Six Siege | 25$
  • The Division | 20$
  • Watch Dogs 2 | 33$
  • Gears of War 4 | 30$
  • Hitman – First Season | 30$

برای مشاهده لیست کامل تخفیفات بازی‌های اکس‌باکس وان و البته اکس‌باکس 360 در سرویس طلایی اکس‌باکس لایو به این لینک رجوع کنید.

پرفروش‌ترین بازی‌های فوریه 2017 ایالات متحده

در جدیدترین گزارش گروه مشهور NPD، شاهد ارائه آمار پرفروش‌ترین بازی‌های ایالات متحده در ماه فوریه 2017 هستیم. به دلیل عدم انتشار بازی هورایزن زیرو دان قبل از 25 فوریه، نام آن در این لیست حضور ندارد. فور آنر نیز در نبود بازی هورایزن حداکثر استفاده را برده و در جایگاه اول ظاهر شده است:

  1. For Honor
  2. Resident Evil 7: Biohazard
  3. Grand Theft Auto V
  4. NBA 2K17
  5. Call of Duty: Infinite Warfare
  6. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
  7. Madden NFL 17
  8. Battlefield 1
  9. Nioh
  10. Overwatch (جدا از فروش بر روی بتل‌نت)

همچنین شایان ذکر است که فروش کلی بازی‌های ویدیویی نسبت به فوریه سال گذشته با کاهش 21 درصدی همراه بود است. برای مشاهده سایر آمار و ارقام از پرفروش‌ترین‌های فوریه 2017 ایالات متحده به اینجا مراجعه نمایید.

همچنین هفته گذشته در خبری جداگانه مطلع شدیم که بازی هورایزن زیرو دان تاکنون توانسته بیش از 2.6 میلیون نسخه فروش داشته باشد و به پرفروش‌ترین سری بازی جدید بر روی پلی‌استیشن 4 بدل گردد. خبر مربوط به فروش بازی هورایزن زیرو دان را از این لینک پی‌گیر شوید.

سورپرایز سگا برای طرفداران سری بازی سونیک

یکی دو روز پیش اخباری در مورد دو بازی مهم سری پرطرفدار سونیک منتشر شد که برای طرفداران این سری تا حدودی هم خوشایند بود و هم ناراحت‌کننده. در مورد بازی سونیاک مانیا اینکه این بازی تا تابستان تاخیر خورد و تاریخ انتشار دقیقی نیز برای آن تعیین نشد اما اطلاعاتی از بازی ارائه شد.

در رابطه با دیگر بازی آن که به عنوان پروژه سونیک 2017 آن را می‌شناختیم، اکنون سگا نامی برای آن در نظر گرفته است و از این پس باید آن را سونیک فورسز(Sonic Forces) بنامیم. برای مشاهده اطلاعات تکمیلی از دو بازی سونیک مانیا و سونیک فورسز کلیک نمایید.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

طی هفته‌ای که سپری شد تنها بازی قابل ذکر عنوان ژاپنی نیِر: اتوماتا بود که دیروز برای پلتفرم پی‌سی عرضه شد. لازم به ذکر است این بازی یکی دو هفته پیش برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شده بود. در ادامه لیست بازی‌های انتشار یافته در هفته گذشته را مشاهده می‌فرمایید:

March 14, 2017 | بیست و چهارم اسفند 1395

Danganronpa 1.2 Reload

پلتفرم: PS4

——————

Star Trek: Bridge Crew

پلتفرم: HTC Vive / Oculus Rift / PlayStation VR

——————

Styx: Shards of Darkness

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

====================

March 16, 2017 | بیست و ششم اسفند 1395

Accel World VS Sword Art Online: Millennium Twilight

پلتفرم: PS4 / PS Vita

——————

Senran Kagura: Peach Beach Splash

پلتفرم: PS4

====================

March 17, 2017 | بیست و هفتم اسفند 1395

Kona

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One / Mac / Linux

——————

NieR: Automata

پلتفرم: Windows

====================

هفته گذشته اخبار آنچنان مهمی اطلاع‌رسانی نشد و اتفاق خاصی نیفتاد اما باز هم حواشی همیشگی صنعت بازی‌سازی وجود داشت. همانند همیشه منتظر نظرات شما هستیم تا در تقویت این سری مقاله ما را یاری دهید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.