کوالکام: اسنپ‌دراگون حالا یک پلتفرم است، نه یک پردازنده

کوالکام حسابی خود را تحویل گرفته است و مدعی است چیپست‌های اسنپ‌دراگون دیگر تنها پردازنده نیستند و اسنپ‌دراگون را یک پلتفرم می‌داند.

1

کوالکام به تازگی اعلام کرده است در چند ماه آینده قرار است وضعیت برند‌ اسنپ‌دراگون را تغییر دهد. کوالکام مدعی است استفاده از نام پردازنده برای محصولات اسنپ‌دراگون به خودی خود اشکالی ندارد، اما پردازنده تلقی کردن چیپست‌های اسنپ‌دراگون، عملکرد و کارایی این چیپست‌ها را در ذهن تداعی نمی‌کند.

به عبارت دیگر کوالکام مدعی است چیپست‌های اسنپ‌دراگون چیزی فراتر از یک پردازنده هستند. کوالکام برند اسنپ‌دراگون را یک فناوری می‌داند نه یک سخت‌افزار. به گفته کوالکام در اسنپ‌دراگون شاهد حضور سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های مخلتفی هستیم اما کاربران اسنپ‌دراگون را تنها به عنوان پردازنده می‌شناسند.

در چیپست‌های اسنپ‌دارگون شاهد حضور CPU, GPU, DSP و مودم داخلی هستیم. این چیپست فرآیند برقراری تماس تلفنی یا رد و بدل کردن اطلاعات برای دسترسی به اینترنت را در گوشی‌های همراه هوشمند میسر می‌کند. از طرف دیگر چیپست اسنپ‌دراگون تعامل با سنسور تشخیص اثر انگشت کاربر، مبدل صدای DAC و همچنین کنترلرهای وای‌فای را نیز بر عهده دارد.

تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا کاربر تجربه‌ای مناسب از تعامل با گوشی‌ همراه خود داشته باشد، به این ترتیب استفاده از عبارت پلتفرم برای اسنپ‌دراگون شایسته‌تر است چرا که این چیپست‌ تعامل سایر قسمت‌های سخت‌افزاری گوشی مانند دوربین، اتصالات مخابراتی،‌ میزان عمر باتری، امنیت و موارد دیگر گوشی را میسر می‌کند.

از طرف دیگر این موارد تنها در گوشی‌های همراه هوشمند وجود ندارند و کامپیوترهای همراه، سیستم‌های هوشمند خودرو و اینترنت اشیا نیز از مواردی است که پلتفرم اسنپ‌دراگون را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است که با توجه به قیمت بالاتر چیپست‌های اسنپ‌دراگون در حال حاضر بیشتر این چیپست‌ها را در گوشی‌های تراز اول شاهد هستیم. به این ترتیب با تغییر روند کوالکام و خطاب قرار دادن چیپست‌های اسنپ‌دارگون به عنوان یک پلتفرم، حضور این چیپست‌ها در گوشی‌های همراه هوشمندی که در آینده تولید می‌شود به نوعی تداعی کننده درجه و کیفیت بالای گوشی خواهد بود.

phonearena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مُـــــــــــــــــراد می‌گوید

    آیا این احتمال هست که در تراشه آینده کوالکام که احتمالاً با عدد snapdragon 840 نامگذاری خواهد شد شاهد ۸هشت گیگابایت رَم و لیتوگرافی ۴چهار نانومتری هسته های پردازنده باشیم و باز هم مصرف باتری به مراتب پایین تر و هماهنگی کامل با شبکه 5G