آپدیت جدید کروم ۵۷ مصرف شارژ باتری لپ‌تاپ شما را کاهش می‌دهد

گوگل در آپدیت‌های اخیر مرورگر کروم ثابت کرده است که به دنبال روش‌هایی برای بهینه‌تر کردن مصرف باتری لپ‌تاپ‌ها است، این امر در آپدیت جدید کروم ۵۷ نیز صدق می‌کند و ظاهرا آپدیت جدید کروم ۵۷ مصرف شارژ باتری لپ‌تاپ شما را کاهش می‌دهد.

0

انصافا باید گفت مرورگرها نقش زیادی در استفاده از کاربران در لپ‌تاپ دارند، به عبارت دیگر کاربران زیادی از لپ‌تاپ خود بیشتر برای مرور صفحه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، این امر باعث شده است تا نیاز مرورگرها به منابع سیستمی بیشتر از گذشته بهینه‌تر شود. در این بین گوگل کروم نیز که بر اساس آمار و ارقام یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای موجود در بین کاربران است در نسخه‌های جدید خود ثابت کرده است که به میزان مصرف باتری لپ‌تاپ اهمیت می‌دهد.

از قرار معلوم تمرکز گوگل در آپدیت نسخه ۵۷ مرورگر کروم بیشتر از تمامی موارد بر روی مصرف باتری لپ‌تاپ بوده است. این امر با مدیریت بهتر تب‌های باز شده در کروم انجام می‌شود.

سالیان سال است که در مروگرها شاهد اضافه شدن قابلیتی برای مرور چند صفحه‌ متفاوت هستیم بدون اینکه پنجره اصلی را ببندیم، این قابلیت که به اصلاح تب‌ نامیده می‌شود باعث شده است تا کاربران در حین مطالعه مطالب مورد نظر خود، تب‌های زیادی را باز کنند. گوگل در آپدیت جدید نسخه ۵۷ مرورگر کروم موفق شده است میزان مصرف بیش از اندازه‌ تب‌های باز شده را تشخیص داده و در نتیجه شاهد کاهش مصرف شارژ باتری لپ‌تاپ باشیم.

گوگل مدعی است، نسخه ۵۷ مرورگر کروم میزان پردازش سی‌پی‌یو را برای تب‌ها در زیر ۱ درصد به ازای هر هسته پردازنده نگه می‌دارد. در نتیجه از این طریق مصرف پردازنده کمتر و متعاقباً شاهد کاهش مصرف شارژ باتری خواهیم بود.

ناگفته نماند که این فرآیند برای تمامی تب‌ها صورت نمی‌گیرد و اگر یک تب در حال اجرای فایل ویدئویی یا صوتی باشد، یا اینکه تب باز شده نیاز به اتصال دائم به اینترنت داشته باشد، همچنان مصرف پردازنده بیشتر از میزان تعریف شده گوگل خواهد بود.

گوگل در آزمایش میزان کاهش مصرف شارژ باتری لپ‌تاپ در مرورگر نسخه ۵۷ نشان داده است که این نسخه به میزان ۲۵ درصد در خصوص تب‌های باز شده قادر است مصرف باتری لپ‌تاپ را کمتر کند. انصافا باید گفت این میزان برای مرورگر کروم که به مصرف بیش‌ از اندازه منابع سیستمی معروف است، پیشرفت خوبی به حساب می‌آید.

ذکر این نکته نیز لازم است که مدیریت مصرف منابع سیستم‌ در خصوص تب‌هایی که باز شده‌اند تنها بر عهده سازندگان مرورگرها نیست و توسعه‌دهندگان صفحه‌های اینترنتی نیز باید صفحه‌های وب‌سایت را به گونه‌ای طراحی کنند که در زمان غیرفعال بودن، منابع کمتری از سیستم‌ را هدر دهند.

androidcentral.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.