48 میلیون اکانت توییتر احتمالاً روبات هستند!

توییتر همیشه به آمار کاربران فعال خود می‌بالد و نام توییتر را همیشه در میان بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا شاهد هستیم، اما از قرار معلوم حجم زیادی از کاربران توییتر را روبات تشکیل می‌دهند، بنا به جدیدترین گزارش‌ها احتمال می‌رود چیزی حدود ۴۸ میلیون اکانت توییتر روبات هستند!

0

انصافا باید گفت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سبک و سیاق تعامل انسان‌ها را تغییر داده‌اند و به همین دلیل شاهد حضور بیشتر مردم در شبکه‌های اجتماعی هستیم. این حضور باعث شده است تا شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز با اتخاذ کردن سیاست‌های متفاوت همیشه در پی جذب مخاطب بیشتر باشند، هر از گاهی نیز شبکه‌های اجتماعی بزرگ با انتشار گزارشِ تعداد کاربران فعال خود سعی می‌کنند آمار خود را به رخ رقبا بکشند.

از طرف دیگر شاهد افزایش حضور روبات و بات‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی هستیم، آمار درستی از این روبات‌ها در دست نیست، اما از قرار معلوم روبات‌ها در توییتر لبریز شده‌اند و احتمالا، چیزی حدود ۴۸ میلیون کاربر توییتر را روبات‌ها تشکیل می‌دهند.

دانشگاهی در کالیفرنیای جنوبی به همراه دانشگاه ایندیانا آمار جدیدی را از میزان کاربران توییتر منتشر کرده‌اند که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد. بر اساس این آمار حدود ۴۸ میلیون اکانت از تعداد کل ۳۱۹ حساب کاربری فعال در توییتر را روبات‌ و بات‌ها تشکیل می‌دهند به عبارت دیگر ۴۸ میلیون اکانت توییتر انسان نیستند!

با این حساب می‌توان گفت چیزی حدود ۱۵ درصد از کاربران توییتر روبات‌ها هستند. این آمار حدود ۲ برابر بیشتر از آماری است که توییتر در سه سال پیش منتشر کرده بود. جالب است بدانید در آن زمان تنها چیزی حدود ۵ تا ۸.۵ درصد از کاربران توییتر را روبات‌ها تشکیل می‌دادند.

بات‌ها در زمان مراسم و رویداد‌های خبر ساز فعالیت بیشتری دارند، بد نیست بدانید در زمان انتخاب ترامپ در آمریکا، گزارش شده است که حدود ۱۹ درصد از پیام‌های توییتر توسط روبات‌ و بات‌ها در این شبکه اجتماعی دست به دست شده‌اند. در این بین گزارش می‌شود که ۲۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی در شبکه‌ اجتماعی توییتر عضو هستند و از این شبکه برای بدست آوردن اخبار و اطلاعات استفاده می‌‌کنند.

بر اساس آمار منتشر شده از جانب دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، ۸۶ درصد از کاربران جهانی توییتر از این شبکه اجتماعی برای انتقال خبرها استفاده می‌کنند. از طرف دیگر با گسترش تمایل کاربران به خرید آنلاین، شاهد فعالیت بیشتر بات‌ها و روبات‌ها نیز در این زمینه هستیم. به این ترتیب این نگرانی ایجاد می‌شود که ممکن است بات‌ها تاثیر زیادی در فرآیند تصمیم گیری برای خرید کالا توسط کاربران داشته باشند.

در مجموع باید گفت این آمار از جانب منابعی به غیر از توییتر منتشر شده است و در حال حاضر توییتر پاسخی برای حضور این حجم زیاد روبات در شبکه اجتماعی خود نداشته است، اما امیداریم توییتر و سایر شبکه‌های بزرگ اجتماعی هر چه سریع‌تر آستین بالا بزنند و راه‌‌های جدی‌تری را برای حذف بات‌ و روبات‌های مزاحم در شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کنند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.