مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته سوم اسفند

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته اول ماه از 14 تا 20 اسفند را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از اطلاعات تکمیلی نینتندو سوییچ گرفته تا اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران:

اخبار مهم هفته

اطلاعات تکمیلی کنسول نینتندو سوییچ

تقریبا یک هفته از زمان عرضه کنسول تقریبا موفق نینتندو سوییچ می‌گذرد. این کنسول از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است اما محدودیت‌هایی نیز دارد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. مثلا کنترل‌های آن با نام جوی-کان(Joy-Con) در صورتی که در مجاورت مایکروویو، تلفن همراه، آکواریوم و بسیاری لوازم الکتریکی دیگر قرار گیرند به درستی عمل نخواهند کرد. در صورتی که تمامی مواردی که در این مورد ذکر شده‌اند را رعایت کنیم، باید در محلی متروک و یا غار زندگی کنیم تا نینتندو سوییچ شرایط ایده‌آل داشته باشد. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می‌توانید از مطلب مربوط به کنترلرهای نینتندو سوییچ پی‌گیر شوید.

البته قابلیت‌های این کنسول را نیز نباید دست کم گرفت. یکی از این ویژگی‌ها قابلیت گرفتن اسکرین‌شات است. خود نینتندو در مورد نحوه گرفتن اسکرین‌شات در طی بازی ویدیویی انتشار نموده است. برای مشاهده ویدیو چگونگی گرفتن اسکرین‌شات در نینتندو سوییچ به اینجا مراجعه نمایید.

در ادامه ویژگی‌های جالب توجه نینتندو سوییچ باید اعلام کنیم که دسته‌های بازی آن نه تنها بر روی خود سوییچ کاربردهای جذابی دارا هستند، بلکه برای انجام بازی‌های ویدیویی بر روی پی‌سی و حتی اندروید نیز می‌توانند به کار گرفته شوند. البته این عمل با محدودیت‌هایی از جمله قیمت بالای این دسته‌ها نیز همراه است. اطلاعات بیشتر در مورد دسته‌های نینتندو سوییچ بر روی اندروید را از این لینک جویا شوید.

نمرات بررسی بازی NieR: Automata

بازی زیبای نیِر اتوماتا هفته گذشته برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد و تا چند روز آینده برای پلتفرم پی‌سی نیز عرضه می‌شود. این بازی توانسته نظر منتقدین را نیز به خوبی جلب کرده و خبر از تجربه‌ای خوشایند برای طرفداران سبک شمشیرزنی می‌دهد. در ادامه تعدادی از نمرات اخذ شده این بازی در بررسی‌های انجام شده را می‌بینیم:

  • Dualshockers – 9
  • GameSpot – 9
  • Destructoid – 9
  • MeriStation – 9.3
  • IGN – 8.9

با توجه به امتیازات فوق می‌توان گفت که تقریبا با یک بازی شاهکار طرف هستیم. برای مشاهده لیست کامل امتیاز بررسی‌های بازی نیِر: اتوماتا به اینجا رجوع بفرمایید.

امتیازات بررسی بازی Ghost Recon: Wildlands

یکی دیگر از عناوین مورد انتظار سال 2017 عنوان جهان‌آزاد و شوتر گوست رکان: وایلدلندز است. این بازی هفته گذشته برای اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پلتفرم پی‌سی عرضه شد و با توجه به نظرات منتقدین باید نظر مثبتی به این بازی داشته باشیم. تعدادی از نمرات این بازی را مشاهده فرمایید:

  • Time – 4.5 / 5
  • PlayStation LifeStyle – 8
  • Hardcore Gamer – 4.5 / 5
  • CGMagazine – 8
  • Attack of the Fanboy – 4 / 5

متای بازی حدود 80 است و به همین دلیل می‌توان با خیال راحت گفت که گوست رکان: وایلدلندز ارزش خرید دارد. جهت دیدن سایر نمرات بازی گوست رکان: وایلدلندز به این لینک مراجعه کنید. همچنین تریلر و تصاویری از نسخه پی‌سی این عنوان توسط سازندگان بازی منتشر شده که در مطلب مرتبط با آن می‌توانید به تماشا بنشینید.

اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

امروز 21 اسفند اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار می‌شود و با توجه به سخنان ایزدی، دبیر این جشنواره، ملاک انتخاب بازی‌ها تنها نظر داوران است. همچنین شایان ذکر است که تعداد آثار ارسالی به 187 عنوان رسیده و در هر پلتفرم شاهد رشد تعداد آثار ارسالی بوده‌ایم. از این تعداد آثار، 160 مورد اندروید، 36 بازی پی‌سی و 35 عنوان برای آی‌او‌اس بوده است. برای اطلاعات تکمیلی در مورد اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران کلیک کنید.

جزئیات اولیه بازی «محافظان کهکشان» تل‌تیل

مدتی بود که عنوان محافظان کهکشان تل‌تیل معرفی شده بود اما هیچ خبری از آن نبود تا اینکه هفته گذشته سازندگان بازی اطلاعاتی جدید از آن به همراه چند تصویر ارائه کردند. داستان یک روایت جدید از جهان محافظان کهکشان بوده و پنج قهرمان شامل استارلرد، گامورا، درکس، راکت و گروت در آن حضور خواهند داشت. برای مشاهده تصاویر انتشار یافته و همچنین اطلاعات تکمیلی این بازی به مطلب مرتبط با بازی محافظان کهکشان تل‌تیل مراجعه نمایید.

پرفروش‌ترین‌های ماه فوریه سونی

بر طبق اطلاعاتی که خود سونی منتشر کرده، در کمال تعجب بازی فور آنر توانسته به مقام پرفروش‌ترین عنوان ماه فوریه پلی‌استیشن نتورک بر روی PS4 برسد. هر چند بازی هورایزن زیرو دان در اواخر فوریه عرضه شد اما انتظار می‌رفت در حضور آن هیچ عنوانی حتی به فکر ایستادن در جایگاه اول لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه پلی‌استیشن نتورک بر روی پلی‌استیشن 4 نباشد. در ادامه بخشی از این لیست را مشاهده می‌فرمایید:

  • For Honor
  • Horizon Zero Dawn
  • Nioh
  • Battlefield 1
  • Grand Theft Auto V
  • Rainbow Six Siege
  • Ark: Survivor’s Pack
  • Rocket League
  • Madden NFL 17
  • EA Sports UFC 2

برای مشاهده پرفروش‌ترین عناوین پلی‌استیشن نتورک در ماه فوریه سایر سخت‌افزارهای سونی می‌توانید به اینجا بروید. همچنین گروه NPD در گزارشی اعلام کرد که کنسول محبوب پلی‌استیشن 4 برای دومین ماه پیاپی توانسته در آمریکا، خانه کنسول اکس‌باکس وان، به پرفروش‌ترین کنسول بازی خانگی تبدیل شود. البته اطلاعاتی نیز از سوی خود مایکروسافت منتشر شد که برای مشاهده آن می‌توانید به مطلب پرفروش‌ترین‌های ماه فوریه مراجعه نمایید.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

در هفته‌ای که سپری شد یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال 2017 تحت عنوان گوست رکان: وایلدلندز انتشار یافت و توانست نمرات خوبی نیز از منتقدین دریافت نماید. همچنین بازی نیِر: اتوماتا نیز عرضه شد و حتی امتیازاتی بهتر از گوست رکان کسب نمود. در ادامه لیست بازی‌های انتشار یافته هفته گذشته را مشاهده نمایید:

March 07, 2017 | هفدهم اسفند 1395

Atelier Firis: The Alchemist and the Mysterious Journey

پلتفرم: Windows / PS4 / PS Vita

——————

LEGO Worlds

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

NieR: Automata

پلتفرم: PS4

——————

Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

====================

هفته پیش هرچند عناوین زیادی منتشر نشد اما معدود بازی‌هایی که عرضه شد از عنوان‌های پرطرفدار سال 2017 بود. همچنین شاهد انتشار امتیازات بررسی این بازی‌های بزرگ بودیم. فراموش نکنید که ما را با نظرات و انتقادات خود خوشحال نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.