گوگل پلی پنج ساله شد!

پنج سال پیش گوگل با هدف ایجاد یک مارکت اندرویدی برای کاربران گوشی‌های اندروید اقدام به راه‌اندازی گوگل‌پلی کرد، اکنون نیز پس از گذشت پنج سال، گوگل‌پلی زادروز پنجمین سال حضور خود در بین کاربران گوشی‌های اندرویدی را جشن می‌گیرد.

0

اگر کاربر گوشی‌های اندرویدی هستید به احتمال زیاد چشم شما به مارکت اندرویدی گوگل‌پلی روشن شده است، جالب است بدانید این مارکت که بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن‌ها در اندروید به حساب می‌آید عمر دور و درازی ندارد و در عرض ۵ سال توانسته است خود را به اینجا برساند.

پنج سال پیش در تاریخ سه‌شنبه شانزدهم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ گوگل‌پلی برای کاربران اندرویدی معرفی شد. این مارکت بزرگ و معروف اندرویدی کار خود را با هدفِ قراردادن بازی، اپلیکیشن، کتاب، فیلم و موسیقی شروع کرد و از آن زمان تاکنون توانسته‌ است چیزی حدود ۱ میلیارد کاربر فعال را از بین ۱۹۰ کشور مختلف دنیا از آن خود کند.

جالب است بدانید اکنون در گوگل‌‌پلی چیزی حدود ۵۰ میلیون موسیقی، ۵ میلیون کتاب،‌ و میلیون‌ها اپلیکیشن اندرویدی برای دانلود وجود دارد. کاربران در حال حاضر از گوشی و تبلت‌های اندرویدی و همچنین کروم‌بوک‌ها به گوگل‌پلی دسترسی دارند، مدتی است که محتوای لازم برای کاربران سیستم‌عامل اندروید ویر و همچنین پروژه واقعیت مجازی Google Day Dream نیز در گوگل پلی قرار می‌گیرد.

گوگل به منظور جشن ۵ سالگی گوگل‌پلی، فهرستی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موجود در گوگل‌پلی را منتشر شد.

بر اساس این فهرست بازی‌های Candy Crush، Subway Surfers، Temple Run 2،‌Despicable Me و Clash of Clans در جدول بیشترین بازی های نصب شده در گوگل‌پلی قرار دارند.

در قسمت اپلیکیشن‌ها نیز اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، مسنجر فیس‌بوک، رادیو پاندورا، اینستاگرام و اسنپ‌چت توانسته‌اند عنوان بیشتر اپلیکیشن‌های نصب شده در گوگل‌پلی را از آن خود کنند.

با توجه به محبوبیتی که سیستم‌عامل اندروید در بین کاربران دارد انتظار می‌رود در سال‌های اینده نیز همچنان شاهد رشد گوگل‌پلی باشیم، چه بسا با رواج‌بیشتر اینترنت اشیا، پلتفرم‌های جدید دیگری نیز از جانب گوگل معرفی و در گوگل‌پلی پشتیانی شوند.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.