اسپاتیفای به قابلیت پخش موزیک‌های باکیفیت Hi-Fi مجهز خواهد شد

اسپاتیفای یک استارتاپ سوئدی بود که به ایده‌ای ناب وارد عرصه تکنولوژی شد و توانسته تا به حال با برنامه‌ی کاری موفقی به کار خود ادامه دهد. این شرکت حالا قصد اضافه کردن آهنگ‌های Lossless CD Quality را به سرویس خود دارد.

0

اسپاتیفای چندی پیش از طریق یک توئیت در صفحه تویتر رسمی خود اعلام کرد که پنجاه میلیون کاربر پولی فعال دارد. نیمه اسفند و فروردین سال پیش کاربران پولی این شرکت حدود 30 میلیون کاربر بود که پیشرفتی 66 درصدی را می‌توان در این میان محاسبه کرد. این 20 میلیون در طی یک سال بسیار پیشرفت خوبی است، چون اسپاتیفای ابتدا در سال 2008 عرضه شد و پیشرفت چندانی نداشت اما طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی را شاهد بوده است.

اما در کنار تمام این‌ها، برخی کاربران اعلام کرده‌اند که گزینه‌ای طی مدت اخیر برایشان فایل شده که می‌توانند موزیک‌ها را در حالت Hi-Fi و بدون از دست دادن کیفیت گوش کنند. این کاربران در فضای مجازی Reddit اعلام کرده‌اند که اگر حدود 5، 7.5 یا 10 دلار در ماه اضافه‌تر پرداخت کنند، اسپاتیفای این قابلیت را به اکانت آن‌ها اضافه خواهد کرد. البته برخی از کاربران نیز تلاش کرده‌اند تا این قابلیت را داشته باشند اما با پیغامی مبنی بر اینکه این قابلیت در محدوده آن‌ها موجود نیست مواجه شده‌اند.

به نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند موزیک‌ها را با کیفیت 1411 kpbs گوش کنند که کیفیت سی‌دی است و در حال حاضر بهترین کیفیتی که در اپلیکیشن به غیر از این گزینه تازه موجود است، 320 kbps است. البته نمی‌توان فعلا با قطعیت کامل این مسئله را عنوان کرد چون اسپاتیفای همچنان اعلام رسمی در مورد این سرویس نداشته و به نظر می‌رسد که تا قبل از عرضه رسمی قصد دارد تا ذائقه کاربران را نسبت به قیمت گزینه درک کند.

چندی پیش خواننده معروف Jay Z نیز سرویسی را راه‌اندازی کرد که Tidal نام داشت و اصلی‌ترین قابلیت این سرویس پخش موزیک‌ها در کیفیت کامل بود، حال اگر چنین گزینه‌ای در آینده برای اسپاتیفای فعال شود می‌توان با اطمینان کامل گفت که Tidal از کار بی‌کار خواهد شد.

دنیای تکنولوژی به سمت کیفیت کامل و بهتر می‌رود و صنعت موسیقی نیز از این مسئله مستثنا نیست. باید منتظر باشیم تا اخبار بیشتری در این باره منتشر شود.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.