اپ‌نت: معرفی اپلیکیشن ایرانی لوکز؛ شهر همراه شما

امروز با معرفی یک اپلیکیشن ایرانی دیگر با شما همراه خواهیم شد. اپلیکیشن لوکز را می‌توان یک منبع جامع برای انواع اماکن شهری دانست که برای بهبود اطلاعات خود از کاربرانش استفاده خواهد کرد.

0

با نزدیک شدن به عید نوروز و سفرهای نوروزی شاید شما هم قصد سفر تفریحی به یک شهر دیگر را داشته باشید. در عصر ارتباطات و فناوری دیگر استفاده از راهنماهای گردشگری سنتی عاقلانه نیست و اپلیکیشن‌هایی مثل لوکز می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. در این اپلیکیشن با توجه به موقعیت و شهر فعلی‌تان می‌توانید انواع مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها، جایگاه‌های سوخت، بانک‌ها، مساجد و … را بر روی نقشه مشاهده کرده و به سمت آن‌ها مسیریابی کنید.

البته تنها کاربرد لوکز گردشگری نیست و حتی در شهر خودتان و در هر نقطه از آن که باشید می‌توانید به سرعت مکان‌های مورد نظرتان را روی نقشه پیدا کنید. خوشبختانه برای استفاده از اپلیکیشن رایگان لوکز حتی نیازی به ثبت نام هم ندارید و می‌توانید صرفاً با دانلود و نصب آن به بانک اطلاعاتی این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. در صفحه اول لوکز با دسته‌بندی‌های موضوعی اماکن مختلف مواجه هستید که شامل 45 دسته‌بندی مختلف خواهد شد. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید با فشردن دکمه “اماکن اطرافت رو ثبت کن” و ثبت نام و یا ورود با اکانت گوگل اماکن نزدیک خودتان را به اپلیکیشن اضافه کنید.

گزینه مفید دیگر این اپلیکیشن «دور و بر من» است که همان‌طور که از نامش پیداست تمامی مکان‌های اطراف شما را روی نقشه نمایش می‌دهد. پس از این‌که مکان مورد نظرتان را پیدا کردید کافیست آن را لمس کنید تا اطلاعات شامل آدرس دقیق، تصاویر و امتیاز و نظرات کاربران را مشاهده کنید. در این بخش همچنین می‌توانید تصویری اضافه کرده و یا پیشنهاد ویرایشی ثبت کنید. سپس همان‌طور که گفتیم امکان مسیریابی با ماشین و یا پیاده وجود دارد. علاوه بر این با نوار ابزار بالای صفحه می‌توانید مکان را به لیست علاقمندی‌های خود اضافه کرده و یا آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها به اشتراک بگذارید.

از جمله امکانات دیگر این اپلیکیشن می‌توان به نمایش لیستی و نقشه‌ای اماکن، جستجو و همچنین اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌ها اشاره کرد.

با وجود این‌که توسعه‌دهندگان لوکز سعی کرده‌اند اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران قرار دهند اما همان‌طور که می‌دانید امکان پوشش دادن تمامی اطلاعات و امکان وجود ندارد و به همین دلیل لوکز هم بر اطلاعات کاربران و مشارکت آن‌ها در این اپلیکیشن حساب کرده است. از آن‌جا که این اپلیکیشن رایگان بوده و دسته‌بندی‌های بیشتری را نسبت به اپلیکیشن‌های خارجی محبوبی مثل Foursquare پوشش می‌دهد به اعتقاد ما نصب و امتحان کردن آن توصیه می‌شود.

اپلیکیشن لوکز توسط شرکت توکان‌تک توسعه داده شده و فعلاً برای اندروید 4.0.3 و یا بالاتر قابل دانلود است:

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.