برای اولین بار ارزش یک بیت‌کوین از یک انس طلا هم بالاتر رفت!

بیت‌کوین یک واحد پول است که طی سال‌های اخیر ارزش بالایی پیدا کرده و نوسان قیمت عجیبی را طی کرده است، اما حالا این نوسان به رقابتی عجیب با طلا پرداخته است.

0

امروز را می‌توان یکی از عجیب‌ترین روزهای تاریخ نام نهاد. ارزش یک بیت‌کوین تنها که مهم‌ترین نوع پول دیجیتال است، از یک اونس طلا نیز بیشتر شده است. این لحظه‌ای بسیار خوب برای کسانی است که پیش از این اقدام به خرید بیت‌کوین کرده بودند و لحظه‌ای نه چندان خوب برای کسانی که قصد دارند بیت‌کوین خریداری کنند. امروز در نوسانی عجیب، یک واحد تنهای بیت‌کوین از ارزش یک اونس طلا هم بیشتر شد. این نوسان قیمت البته مدتی بود که در جریان بود و قیمت بیت‌کوین بالا و پایین می‌شد. بر اساس اعلام CoinDesks و Coinbase این واحد پول از اواسط سال 2015 حدود 200 دلار قیمت داشت و تا امروز صعود خوبی را تجربه کرد. به گفته Bloomberg Markets که مدتی است نوسان قیمت بیت‌کوین را دنبال می‌کند امروز قیمت این واحد پولی به 1,238,11 دلار رسید و این باعث شد که از قیمت یک اونس طلا که  1,237,73 دلار بود بیشتر شود. قیمت بیت‌کوین تا به این لحظه همچنان بالاتر از اونس طلا است.

البته این بدین معنا نیست که مردم همه طلای خود را خواهند فروخت و بیت‌کوین خواهند خرید. اما این قضیه می‌تواند راهی برای آینده بگشاید. از قدیم الایام طلا راهی امن برای پس‌انداز پول بوده است، مردم طلا می‌خریدند و می‌دانستند که قیمتش پایین نخواهد آمد و نوعی امنیت خاصی در آن وجود داشت که در معاملاتی مثل املاک نباشد. اما حالا بیت‌کوین می‌تواند این امن بودن طلا را القا کند و به عنوان طلا استفاده شود.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.