مروری بر بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2017

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و لوازم وابسته به این حوزه طی 3 روز اخیر جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه موبایل بارسلون در معرض دید عموم قرار داده‌اند. اگر فرصت دنبال کردن پوشش ویژه فارنت از این نمایشگاه را نداشته‌اید، با ما در ادامه همراه باشید تا به طور اجمالی مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین محصولاتی که در MWC 2017 معرفی شده‌اند.

0

الجی جی 6

این گوشی این‌بار با بدنه کاملاً فلزی و البته مقاوم دربرابر آب و گردوغبار  عرضه خواهد شد و البته خبری از باتری قابل تعویض و یا ساختار ماژولار نیست.صفحه‌نمایش 5.7 اینچی جی 6 نسبت به صفحات رایج در گوشی‌های هوشمند متفاوت بوده و عرض کمتر و ارتفاع بیشتری دارد.

به گفته ال‌جی جی 6 اولین گوشی دنیا با پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن است که می‌تواند گستره بیشتری از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد. ال‌جی همچنین به خریداران جی ۶ برابر با ۲۰۰ دلار از بازی‌ها و خرید‌های درون بازی نیز هدیه می‌دهد تا از صفحه‌نمایش جدید این گوشی لذت ببرید. دو سنسور 16 مگاپیکسلی که با دیافراگم f/2.4 و f/1.8 و اندازه سنسور 1/2.6 یکی از زاویه دید معمولی 71درجه و دیگری از زاویه دید 125 درجه برای جای دادن سوژه‌های بسیار بیشتر در قاب تصویر استفاده می‌کند.دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسلی بوده و با زاویده دید 100 درجه می‌تواند شما را از مونوپاد بی‌نیاز کند.

ال‌جی در این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 821 استفاده کرده. این پردازنده به 2 هسته 2.35 گیگاهرتزی Kryo به همراه دو هسته 1.6 گیگاهرتزی Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno 530 مجهز خواهد بود که در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی مسلماً برای جوابگویی تمامی نیازهای کاربران کافیست.


اکسپریا ایکس زد پرمیوم

این گوشی تقریباً مشابه Xperia XZ سال گذشته است با این تفاوت که بدنه پشتی آن به سبک اکسپریا زد 5 پریمیوم براق و در یک رنگ آینده‌ای خواهد بود. این گوشی در دو رنگ مشکی (Deepsea Black) و نقره‌ای براق (Luminous Chrome) عرضه خواهد شد که رنگ دوم از همان پوشش آینه‌ای آشنا بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم یکی از نقاط قوت اصلی آن است. این صفحه‌نمایش 5.5 اینچی از وضوح خارق‌العاده 3840 در 2160 پیکسل یا همان 4K برخوردار بوده و توانایی نمایش گستره رنگی وسیع HDR را نیز داراست.سونی در پرچم‌دار جدید خود از قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 835 بهره گرفته است. این پردازنده که براساس فرآیند ساخت 10 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود دارای 8 هسته سفارشی و پردازنده گرافیکی Adreno 540 خواهد بود.

شرکت ژاپنی پرچمدار جدید خود را به یک سنسور جدید 19 مگاپیکسلی مجهز کرده که اندازه پیکسل‌ها در آن بزرگ‌تر از نسل قبلی خواهد بود.در سوی دیگر دوربین سلفی این محصول به سنسور 13 مگاپیکسلی و با زاویه دید گسترده مجهز شده است.


هواوی پی 10 و پی 10 پلاس

شیشه Gorilla glass 5 در این دو گوشی نسبت به ضربه مقاوم‌تر بوده و همچنین حسگر اثر انگشت نیز زیر صفحه‌نمایش و زیر شیشه قرار داده شده است.هواوی پی 10 با صفحه‌نمایش 5.1 اینچی عرضه خواهد شد که به وضوح 1920 در 1080 پیکسل یا همان FHD مجهز شده است. پی 10 پلاس در مقابل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 5.5 اینچی QHD با روشنایی بالاتر از 500 نیت را در اختیار دارد.پی 10 در رنگ‌های مات قبلی مثل گرافیتی و نقره‌ای و همچنین سفید سرامیکی نیز عرضه خواهد شد. هواوی علاوه بر این با همکاری شرکت Pantone Color رنگ‌های جدید سبز (Greenery) و آبی (Dazzling Blue) را نیز به پرچم‌دارانش آورده است.

پی 10 حالا نسب دوم دوربین 12 مگاپیکسلی رنگی f1.9 به اضافه سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم لایکا را در اختیار داشته که از لنز و سنسور بهتری نسبت به نسل قبل برخوردار است.هواوی پی 10 و پی 10 پلاس با تراشه Kirin 960 هواوی عرضه خواهند شد که شامل 4 هسته Cortex-A73 و 4 هسته Cortex-A53 در کنار 4 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Mali-G71 است.به گفته هواوی این گوشی‌ها همچنین اولین گوشی‌های هوشمند دنیا با فناوری ارتباطی 4.5G هستند.


بلک بری KEYone

مهم‌ترین ویژگی این گوشی کیبورد کامل QWERTY فیزیکی آن است که مشخصه گوشی‌های بلک‌بری محسوب می‌شود. این صفحه‌کلید همچنین دارای نور پس‌زمینه بوده و با قابلیت flick typing می‌توانید نسبت به 52 جسچر مختلف لمسی نیز عکس‌العمل نشان دهد. حسگر اثر انگشت نیز زیر دکمه Space قرار گرفته تا مجموعه کاملی از تمامی امکانات را در اختیار داشته باشید.

بلک‌بری کی‌وان از یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچی با وضوح 1620 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 434 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد و در دل آن یک پردازنده اسنپ‌دراگون 625 کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 506 جای گرفته است.بلک‌بری KEYone دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX378 سونی است که پیش از این در پیکسل گوگل نیز استفاده شده بود؛ هر چند در اینجا خبری از +HDR گوگل نیست. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی 1080p نیز حداقل روی کاغذ کافی و مناسب به نظر می‌رسد. بلک‌بری برای این گوشی از یک باتری 3505 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0 استفاده کرده است.


زد تی ای گیگابیت فون

گوشی زد تی ای گیگابیت فون (ZTE Gigabit Phone) از یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 همراه با مدوم LTE X166 استفاده می‌کند تا ارتباط فوق سریع حدود 10 برابر سریع‌تر از گوشی های LTE را به ارمغان آورد.البته در نظر داشته باشید که شرکت زد تی ای این محصول را با مجوریت دوربین یا مالتی مدیا تولید نکرده، با این حال مودم نسل جدید آن امکان دانلود فایل با سرعت 1 گیگابایت را به ارمغان می آورد.

این گوشی برای ارائه سرعت دانلود مذکور از تکنولوژی آنتن MIMO 4×4 و فرکانس 256-QM استفاده کرده است.سرعت دانلود فوق العاده این گوشی به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون هیچگونه مشکلی از ویدیوهای 360 درجه‌ای واقعیت مجازی تحت کلاد و یا استریمینگ تصاویری با وضوح 4K هم نهایت لذت را ببرند.


الجی X Power2

ایکس پاور 2 از یک پردازنده 8 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی اچ‌دی، 1.5 یا 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است.

اما مهم‌ترین ویژگی این گوشی باتری غول‌آسای 4500 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع است که در کمتر گوشی هوشمندی دیده بودیم. این گوشی همچنین از دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی استفاده کرده و 8.4 میلی‌متر ضخامت و 164 گرم وزن دارد. خوشبختانه X Power2 با اندروید 7.0 نوقا عرضه شده و به اتصالات وای‌فای، بلوتوث 4.2 و USB 2.0 مجهز است.


جیونی ای 1

جیونی ای 1 دارای ابعاد 154.5 x 76.5 x 8.5 میلی متر است و 182 گرم وزن دارد.این محصول همچنین دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح فول اچ دی از نوع AMOLED، پردازنده‌ مدیاتک Helio P10، چهار گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه‌ داخلی است.انرژی این قطعات را قرار است یک باتری 4010 میلی آمپر ساعتی تامین کند. تکنولوژی 18W Ultrafast Charge به این دستگاه اجازه می‌دهد که با ترکیب دو راهکار چیپستی، گوشی شما را به سریع‌ترین شکل ممکن شارژ کند.

جیونی ای 1 از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی خواهد کرد و دوربین اصلی آن را نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دریچه f/2.0 تشکیل می‌دهد.دوربین سلفی آن نیز دارای سنسور 13 مگاپیکسلی با f/2.0 مجهز به فلاش است.


ایسوس ZenFone Live

دوربین اصلی ذن‌فون لایو دارای پیکسل‌هایی 1.4 میکرونی، دیافراگم f/2.0 و زاویه دید 82 درجه‌ای بوده و دوربین سلفی نیز با فلش LED همراه شده است. این گوشی همچنین به میکروفون دوگانه MEMS مجهز شده تا صدای پس‌زمینه حذف شده و صدای شما بهتر به گوش بینندگان برسد.

ZenFone Live به یک صفحه‌نمایش 5 اینچی IPS با وضوح اچ‌دی و یک پردازنده (فعلاً نامشخص) اسنپ‌دراگون مجهز شده است. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به 2 گیگابایت حافظه رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 100 گیگابایت فضای رایگان ابری گوگل درایو اشاره کرد. این گوشی از اندروید 6.0 مارشملو به همراه رابط کاربری ZenUI 3.0 بهره برده و از یک باتری 2650 میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌شود.


انرجایزر Energy E550LTE

E550LTE اولین گوشی ساخت کمپانی امریکایی انرجایزر که اغلب باتری های گوشی های همراه را تولید میکند است.این محصول دارای  صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح فول اچ دی بوده و از تراشه هشت هسته‌ای ساخت مدیاتک با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

این گوشی از دو سنسور 13 و 8 مگاپیکسلی در بخش پشتی و برای یک سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین سلفی در جلو دستگاه استفاده میکند.از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع، سنسور اسکنر اثر انگشت  که در قاب پشتی آن تعبیه شده، استاندارد عایقی IP68 و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.


جنرال جی ام 6

از جمله مشخصات این گوشی که بر اساس پروژه اندروید وان توسعه یافته و به طور پیشفرض از اندروید 7 نیز بهره می برد، میتوان به  نمایشگری 5 اینچی با رزولوشون فول اچ دی، تراشه 4 هسته‌ای مدیاتک MT6737T با فرکانس کاری 1.55 گیگاهرتز، رم 3 گیگابایتی به همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز به فلاش و سنسور اثر انگشت تعبیه شده در دکمه هوم اشاره کرد.


موتو جی ۵ پلاس

صفحه‌نمایش موتو جی 5 پلاس 5.2 اینچی و با وضوح 1080p بوده که در زیر آن حسگر اثر انگشت بیضی‌شکلی را مشاهده می‌کنید که البته کاربرد دکمه فیزیکی Home را ندارند.موتو جی 5 پلاس به همراه یک دوربین 12 مگاپیسلی با فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel عرضه خواهد شد؛ این دوربین دارای دریچه دیافراگم f/1.7بوده و می‌تواند با وضوح 4K نیز فیلمبرداری کند. دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسلی خواهد بود.

این گوشی از کم‌مصرف و میان‌رده اسنپ‌دراگون 625 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.در نهایت انرژی قطعات مذکور را قرار است یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی تامین کند.این گوشی در رنگ‌های طلایی Fine Gold و خاکستری Lunar Gray عرضه خواهند شد.


نوکیا 6

نوکیا 6 با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 1920×1080 پیکسل، سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده اسنپ‌دراگون 430 به بازار می‌آید. دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی با فلش دوگانه LED خواهد بود و اما دوربین سلفی به یک سنسور با لنز واید 8 مگاپیکسلی ارتقا یافته است.البته ناگفته نماند که این محصول از 4 ماه پیش نیز در کشور چین عرضه شده بود.

نوکیا 6 از بدنه آلومینیومی باکیفیتی ساخته شده و HMD همچنین یک نسخه محدود را با رنگ مشکی براق Arte Black عرضه خواهد کرد. این نسخه محدود با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم عرضه شده و قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

نوکیا 5

این گوشی از همان 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی در کنار پردازنده اسنپ‌دراگون 430 بهره می‌برد و شاید تفاوت اصلی آن را نسبت به نوکیا 6 بتوان در طراحی دانست.نوکیا 5 نیز آلومینیومی بوده و لبه‌های آن خمیده شده تا به راحتی در دست قرار بگیرد. این گوشی هم با اندروید 7.1.1، دوربین‌های 13 و 8 مگاپیکسلی در پشت و جلو و همچنین حسگر اثر انگشت عرضه می‌شود.


ساعت هوشمند Huawei Watch 2

Watch 2 به صفحه‌نمایش 1.3 اینچی با رزولوشن 390 در 390، 4 گیگابایت حافظه داخلی (که تمام آن در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد) و یک باتری 420 میلی‌آمپری مجهز شده است. هوآوی ادعا کرده که باتری دستگاه تا دو روز در استفاده عمومی و تا 10 ساعت در «حالت تمرین» دوام می‌آورد.

نقطه قوت این ساعت هوشمند، امکان اتصال به شبکه LTE به لطف سیم کارت eSIM است. یک پردازنده Snapdragon Wear 2100 از کوالکام نیز مسئول پردازش‌های این دستگاه است.ساعت هوشمند جدید هواوی به طور پیشفرض از اندروید ویر 2 بهره برده و دارای جی‌پی‌اس داخلی و سنسور ضربان قلب است.


ZTE Blade V8 Mini

مثال قلب این گوشی را تراشه اسنپ‌دراگون 435 با کلاک فرکانس 1.2 گیگاهرتز به تپش در خواهد آورد و دارای 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است؛ البته امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی نیز فراهم شده است.

ماژول دوگانه دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی واید است که برای ثبت عمق تصویر بیشتر به کار گرفته شده است. همچنین قابلیتی نرم افزاری با عنوان “Boke” نیز تعبیه شده که وظیفه شبیه سازی استفاده از گشادگی دیافراگم‌های مختلف را بر عهده دارد. همچنین در قاب جلویی وی 8 مینی یک سنسور 5 مگاپیکسلی تعبیه شده که به لطف فلاش ال ای دی قادر است تصاویر با وضوح بالا را ثبت کند.اما در سوی دیگر Blade V8 Lite دارای پردازنده هشت هسته ای MT6750 مدیاتک، 2 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است.


Xperia XZs

این گوشی در سه رنگ آبی یخی، نقره‌ای گرم و مشکی عرضه خواهد شد. با وجود این‌که حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش ضخیم است اما در عوض حاشیه‌های چپ و راست باریک طراحی شده‌اند تا استفاده از گوشی آسان باشد. اکسپریا XZs دارای ابعادی معادل 146 در 72 در 8.1 میلی‌متر و وزنی معادل 161 گرم بوده و به استانداندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP68 نیز مجهز شده است.

سونی در این گوشی از تراشه اسنپ‌دراگون 820 کوالکام استفاده کرده که سال گذشته در پرچم‌دار این شرکت اکسپریا ایکس‌زد دیده بودیم.از دیگر ویژگی های این گوشی کوچک جثه میتوان به 4 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی که می‌تواند با سرعت فوق بالای 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی واید اشاره کرد.


Alcatel A5 LED

آلکاتل A5 ال ای دی را شاید بتوان بهترین گوشی معرفی شده این شرکت در MWC 2017 دانست؛ چرا که علاوه بر داشتن سخت افزاری قدرتمند به مکانیزم جالبی تجهیز شده که امکان روشن شدن قاب پشتی را می‌دهد. علاوه بر این A5 دارای نمایشگری 5.2 اینچی با وضوح اچ‌دی و از نوع iPS است که درون فریمی پلاستیکی جای گرفته است.

همچنین قلب این محصول را قرار است تراشه هشت هسته‌ای MT6753 مدیاتک با کلاک فرکانس 1.5 گیگاهرتز در کنار 2 گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد. از دیگر ویژگی‌های آلکاتل A5 ال ای دی می‌توان به 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، سنسور سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث 4.1 و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید 6.1 مارشملو اشاره کرد.


تبلت هیبریدی Pro x2

ازنظر مشخصات فنی، مدل پیشرفته‌تر آن با پردازنده Core i7 7y75، پردازنده گرافیکی Intel Graphics 615، صفحه‌نمایشی با رزولوشن 1920 در 1280، 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت هارد جداشدنی M.2 SSD و اتصالات LTE عرضه می‌شود. با چنین ترکیبی نمی‌توانید Crysis را به‌راحتی بازی کنید، اما برای یک کسب‌وکار یا حتی کارهای گرافیکی پیشرفته مناسب خواهد بود.

برای طراحی و یادداشت‌برداری دارای قلم اکتیو استایلوس Wacom و یک استند 165 درجه‌ای که به یک بوم نقاشی یا ابزاری جهت ارائه تبدیل می‌شود است.HP راحتی در تعمیر دستگاه را هم مدنظر داشته است. قاب پشت آن جهت سرویس شدن آسان به‌راحتی باز می‌شود، طراحی بدون فن خنک‌کننده داشته و جالب‌تر از همه به درایو جداشدنی M.2 SSD مجهز شده است.


لپ‌تاپ هیبریدی Book One

این لپ‌تاپ/تبلت به ویندوز 10 پرو مجهز بوده و از دستیار هوشمند کورتانا و همچنین فناوری تشخیص چهره Windows Hello با وبکم 5 مگاپیکسلی برخوردار است.در مقابل لولای این دستگاه قابلیت چرخش 360 درجه داشته تا بتوانید در حالت‌های مختلف از آن استفاده کنید. این دستگاه از بدنه آلومینیومی ساخته شده و صفحه‌نمایش 13.3 اینچی آن وضوحی برابر با 3200 در 1800 پیکسل داشته و به لطف فناوری IPS زوایای دید و رنگ‌هایی عالی خواهد داشت.

بوک وان با پردازنده نسل هفتمی اینتل Core i7-7500U با دو هسته 3.5 گیگاهرتزی و 16 گیگابایت حافظه رم همراه است. برای ذخیره سازه 512 گیگابایت حافظه پرسرعت PCIe SSD درون آن قرار داده شده و علاوه بر درگاه USB Type-C دو درگاه USB 3.0 نیز در آن وجود دارد.


تبلت‌های گلکسی Tab 4

یکی از این تبلت‌ها صفحه‌نمایشی ۸ اینچی دارد و مدل دیگر Tab 4 به صفحه‌نمایشی ۱۰ اینچی مجهز است. این صفحه‌نمایش از رزولوشن اچ‌دی برخوردار است و پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون به همراه دو گیگابایت رم در این تبلت‌ها به چشم می‌خورند. به لحاظ باتری نیز لنوو مدعی است این محصولات تا ۱۲ ساعت قادر به نگه‌ داشتن شارژ باتری هستند.

در تبلت‌های سری Tab 4 شاهد حضور اندروید نوقا و اسپیکرهای استریو در قسمت جلو تبلت نیز هستیم. لنوو در تبلت Tab 4 Plus خود سنسور تشخیص اثر انگشت در کنار پورت یو‌اس‌بی نوع سی و قابلیت شارژ سریع را هم تعبیه کرده است.


تبلت گلکسی تب اس 3

گلکسی تب اس 3 این‌بار تنها در اندازه 9.7 اینچی با صفحه‌نمایش Super AMOLED با نسبت تصویر 4:3 عرضه خواهد شد. این صفحه‌نمایش وضوحی برابر 1536 در 2048 پیکسل خواهد داشت که از فناوری HDR برای نمایش گستره بیشتری از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش گلکسی تب اس 3 همچنین با قلم S-Pen نیز سازگار بوده تا بتوانید به راحتی یادداشت‌برداری کنید.سامسونگ برای این پرچم‌دار از پردازنده اسنپ‌دراگون 820 استفاده کرده است که می‌توان گفت یک‌سال از عمر آن می‌گذرد. این چیپست دارای 2 هسته 2.15 گیگاهرتزی و 2 هسته 1.6 گیگاهرتزی kryo در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 530 است و البته می‌تواند در کنار 4 گیگابایت رم از پس تمامی کارها به آسانی برآید.

گلکسی تب اس 3 به دوربینی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و فلش LED مجهز شده که احتمالاً نباید انتظار تصاویر فوق‌العاده‌ای را از آن داشت اما نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته است.


تبلت‌های گلکسی بوک

تبلت‌های گلکسی بوک دارای فریمی تمام فلزی هستند و از کیبورد مغناطیسی باز طراحی شده مشابه با آنچه سرفیس پرو مایکروسافت استفاده می‌کند هم بهره می‌برند. اولین مدل دارای نمایشگری ۱۰ اینچی LCD با وضوح تصویر فول اچ‌دی بوده و در سینه میزان تراشه Core m۳ اینتل است. در سوی دیگر مدل قدرتمندتر که دارای نمایشگری ۱۲ اینچی از نوع سوپر امولدی HDR است، از تراشه بدون فن و نسل ششمی Core i۵ قدرت گرفته  است.

البته این تنها تفاوت مدل‌های گلکسی بوک نیست، چرا که مدل ۱۲ اینچی از دوربین به مراتب باکیفیت‌تری نیز در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. خوشبختانه هر دو مدل دارای درگاه یواس‌بی_سی هستند و شرکت سازنده مدعیست که باتری به کار رفته در این محصولات که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند، قادر است به طور مداوم ۱۰ ساعت انرژی تبلت را تأمین نماید.


لپ‌تاپ‌های Yoga 520 و Yoga 720

لنوو در Yoga 720 از یک صفحه‌نمایش لمسی 4K، پردازنده نسل هفتمی Core i7 اینتل و مهم‌تر از همه پردازنده گرافیکی GTX 1050 انویدیا استفاده کرده است.این لپ‌تاپ همچنین به درگاه Thunderbolt 3، تا 16 گیگابایت رم، یک ترابایت هارد دیسک یا 512 گیگابایت SSD، باتری با دوام 8 تا 9 ساعت و همچنین یک استایلوس فعال همراه خواهد شد.

در سوی دیگر مدل Yoga 520 صفحه‌نمایشی 14 اینچی داشته و با کارت گرافیک نسبتاً ضعیف‌تر GeForce 940MX عرضه خواهد شد. این مدل به صفحه‌نمایش 1080p محدود بوده و اما دوام شارژ آن 10 ساعته خواهد بود. یوگا 520 قرار است از خردادماه با قیمت 800 دلار روانه بازار شود.


نوکیا 3310

نوکیا برای زنده کردن یاد و خاطره گوشی‌های قدیمی خود در اقدامی جالب‌ توجه دست به تولید مجدد نوکیا ۳۳۱۰ زده است. در نوکیا ۳۳۱۰ شاهد صفحه‌نمایشی رنگی هستیم. این صفحه‌نمایش ۲.۴ اینچی است و رزولوشنی برابر با QVGA دارد. جالب اینجاست که نوکیا ۳۳۱۰ از دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد و یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در نوکیا ۳۳۱۰ جدید به چشم می‌خورد.

در نوکیا ۳۳۱۰ جدید شاهد ابعاد کوچک‌تری نسبت به مدل اولیه این گوشی هستیم. از طرف دیگر این گوشی وزن کم کرده است و باریک‌تر شده. گوشه‌های قاب نوکیا ۳۳‍۱۰ جدید نیز مقداری خمیده‌تر طراحی شده است تا این گوشی ظاهری مدرن داشته باشد.به لحاظ نرم‌افزاری نیز در نوکیا ۳۳۱۰ جدید، شاهد حضور مرورگر اپرا برای گشت و گذار در وب‌ هستیم، بازی معروف مار نوکیا نیز در این گوشی به چشم می‌خورد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.