موزیلا سرویس Pocket را خریداری کرد

موزیلا شرکت توسعه‌دهنده مرورگر فایرفاکس به تازگی سرویس Pocket را که برای ذخیره و نگه‌داری مطالب از سطح وب کاربرد دارد خریداری کرده است.

0

حتماً شما هم در طول روز به صفحات وب و مطالبی برخورد کرده‌اید که قصد خواندن آن را داشته باشید اما فرصت این‌کار را نداشته باشید. سرویس Pocket به منظور ذخیره کردن این صفحات وب در یک آرشیو منظم کاربرد دارد و حالا موزیلا اعلام کرده این سرویس را خریداری کرده است. Pocket که اولین خرید استراتژیک موزیلا محسوب می‌شود از این به بعد هم به عنوان یک زیرمجموعه موزیلا فعالیت خواهد کرد و بنیان‌گذار آن Nate Weiner به همراه تیم 25 نفره هدایت آن را کماکان عهده‌دار خواهند بود.

پاکت که در ابتدا Read It Later نامیده می‌شد امکان بوک‌مارک کردن و ذخیره مقالات، ویدئوها و سایر محتوا را در وب و یا موبایل فراهم می‌کرد و به این ترتیب می‌توانستید بعداً روی همان دستگاه و یا گجت‌های دیگر خود به خواندن مقالات و تماشای ویدئوها بپردازید. این شرکت در سال 2007 پایه‌گذاری شد و در حال حاضر بیش از 10 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. با این وجود از آن‌جا که شرکت‌های بزرگ قابلیت‌های مشابهی را درون محصولات خود گنجانده‌اند کاربرد این سرویس کمتر از گذشته خواهد بود.

مردادماه شرکت پینترست سرویس رقیب پاکت Instapaper را خریداری کرد و حالا پاکت می‌تواند با همکاری فایرفاکس می‌تواند به رقابت با اینستاپیپر ادامه دهد.

Recode

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.