اوپو فناوری دوربین موبایل با زوم اپتیکال 5 برابر را رونمایی کرد

همان‌طور که انتظار داشتیم، تکنولوژی مرموز Oppo برای دوربین‌ها به زوم اپتیکال مربوط می‌شد. این تکنولوژی که عنوان 5x گرفته است، موفق شده یک لنز تله‌فتو را درون یک گوشی هوشمند جای‌داده و امکان زوم 5 برابری بدون افت کیفیت را فراهم کند.

0

گوشی‌های هوشمند درگذشته از روش‌های دیگر زوم اپتیکال استفاده می‌کردند. مشهورترین آن‌ها توسط آیفون 7 پلاس استفاده می‌شود: به کمک دو حسگر، یکی همیشه در حالت زوم قرار داشته و دیگری در حالت عادی. به کمک نرم‌افزار نیز نتیجه دو حسگر باهم ادغام می‌شود؛ اما تکنولوژی 5x اوپو این کار را به نحو دیگری انجام می‌دهد. همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید، حسگر دوم در داخل قاب گوشی و با اختلاف زاویه 90 درجه‌ای قرار می‌گیرد.

این تکنولوژی با لنز تله‌فتویی که به شکل عمود در دستگاه قرارگرفته کار می‌کند سپس نور ورودی به کمک یک منشور به این لنز بازتاب داده می‌شود. این مکانیسم می‌تواند با کمترین زاویه 0.0025 درجه حرکت کند و به‌این‌ترتیب کنترل بسیار دقیقی از زوم را در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین دارای تثبیت‌کننده تصویر است. اوپو ادعا کرده که این ترکیب قادر به زوم کردن تا 5 برابر، بدون افت کیفیت عکس است. البته باید تا دیدن نتایج صبر کنیم.

گزارش‌شده که این مکانیسم در همکاری با شرکت Corephotonics توسعه داده‌شده است و برای این کار یک سال زمان صرف کرده‌اند. امیدواریم که به‌زودی نحوه کار و نتیجه این تکنولوژی را در گوشی‌ها ببینیم.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.