سونی تاکنون بیش از 900 هزار هدست واقعیت مجازی PlayStation VR فروخته است

دنیای بازی‌های رایانه‌ای در یکی دو سال اخیر شاهد حضور فناوری واقعیت مجازی است، محبوبیت این فناوری باعث شد، سونی که طلایه‌دار کنسول‌های رایانه‌ای به حساب می‌آید هدست واقعیت مجازی PlayStation VR را تولید کند و اکنون باخبر شدیم سونی تاکنون بیش از 900 هزار هدست واقعیت مجازی PlayStation VR فروخته است.

0

طرفداران بازی‌های رایانه‌ای به خوبی با فناوری نوظهور واقعیت مجازی آشنا هستند، این فناوری توانسته است در یکی دو سال اخیر به خوبی نظر هواداران را جلب کند و سونی نیز به عنوان قافله‌سالار صنعت بازی‌های رایانه‌ای سعی کرد تا از قافله فناوری واقعیت مجازی عقب نماند. به همین دلیل شاهد تولید هدست واقعیت مجازی PlayStation VR از جانب سونی هستیم.

از قرار معلوم این هدست نیز همانند کنسول‌ بازی سونی توانسته است در دل کاربران حسابی جا باز کند. اخیرا باخبر شدیم، اندرو هاوز (Adnrew House)، یکی از مدیران ارشد واحد سرگرمی‌های سونی اعلام کرده است که هدست واقعیت مجازی PlayStation VR تاکنون به تعداد ۹۱۵ هزار دستگاه فروش رسیده است.

جالب است بدانید هدست واقعیت مجازی سونی، محصولی است که تنها چند ماه از زمان عرضه شدن آن به بازار می‌گذرد و در آبان ماه امسال بود که چشم گیمرها به این هدست روشن شد. این مدیر ارشد در صحبت‌های خود متذکر شد که سونی برنامه داشته است تا در شش ماه اول عرضه هدست PlayStation VR، این محصول حدود یک میلیون دستگاه فروش داشته باشد. به این ترتیب می‌‌توان گفت فروش ۹۰۰ هزار دستگاه از این هدست واقعیت مجازی به هدف‌‌های بازاریابی مشخص شده سونی کاملا نزدیک بوده است.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، در فناوری واقعیت مجازی نیز شاهد حضور سلاطین بزرگ فناوری هستیم که در بین آنها می‌توان به هدست آکیولس ریفت که ساخت دست فیس‌بوک است و هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو اشاره کرد. جالب‌ اینجاست که هدست واقعیت مجازی سونی توانسته است نسبت به دو رقیب بزرگ خود، فروش بسیار بهتری را تجربه کند.

بر اساس آخرین گزارش‌های آماری، هدست واقعیت مجازی آکیولس فیس‌بوک تا دی ماه امسال توانسته است چیزی حدود ۲۴۳ هزار دستگاه فروش داشته باشد و از طرف دیگر هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو به فروش ۴۲۰ هزار دستگاه دست پیدا کرده است.

از قرار معلوم هدست واقعیت مجازی PlayStation VR در ژاپن نیز با استقبال زیادی روبرو شده است و بنا به گفته مدیر ارشد واحد سرگرمی‌های سونی، ژاپنی‌ها در فروشگاه‌ها برای خرید این محصول صف کشیده‌اند.

این میزان تقاضا باعث شده تا موجودی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR تمام شود و در نتیجه سونی وعده داده تا میزان بیشتری از این هدست پر مشتری را در فروردین ماه سال آینده در اختیار مشتریان قرار دهد. از قرار معلوم هدست واقعیت مجازی سونی در مهر ماه سال آینده راهی بازار کشورهای آمریکای لاتین نیز خواهد شد.

gsmarena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.