مدیاتک پردازنده ده هسته‌ای Helio X30 را معرفی کرد

مدیاتک که معمولاً آن را به ساخت پردازنده‌های گوشی‌های ارزان‌قیمت می‌شناسیم به‌تازگی تراشه پرچم‌دار خود را در MWC 2017 معرفی کرده است.

0

در نمایشگاه MWC بارسلون مدیاتک ساعاتی پیش از تراشه پرچم‌دار خود Helio X30 پرده برداشت. این تراشه که برای گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار و بالارده توسعه داده شده درست مانند اسنپ‌دراگون 835 با فرآیند ساخت 10 نانومتری تولید خواهد شد و فصل آینده به گوشی‌ها و تبلت‌ها خواهد آمد.

درست مانند Helio X20 تراشه جدید نیز ار چینش سه خوشه‌ای استفاده می‌کند. در این پردازنده از 2 هسته Cortex-A73 با سرعت 2.5 گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و  چهار هسته دیگر Cortex-A53 با سرعت 1.9 گیگاهرتز استفاده شده است. این تراشه به لطف فناوری CorePilot 4.0 مدیاتک می‌تواند با بررسی دقیق وظایف و انتخاب هوشمندانه هسته‌ها مصرف انرژی باتری را تا 25 درصد بدون کاهش محسوس در عملکرد کاهش دهد.

از نظر پردازنده گرافیکی هم مدیاتک از پردازنده‌های PowerVR سری 7XT Plus با سرعت 800 مگاهرتز استفاده کرده که به گفته این شرکت نه تنها 2.4 برابر سریع‌تر از نسل گذشته است بلکه 60 درصد هم مصرف انرژی کمتری دارد. این تراشه به این ترتیب می‌تواند تا وضوح 2560 در 1600 پیکسل، تا 8 گیگابایت حافظه رم جدید LPDDR4X و حافظه eMMC 5.1 یا UFS 2.1 را پشتیبانی کند.

سایر بهبودهای این چیپست شامل مصرف بسیار پایین در پردازش تصاویر (تا 90 درصد) و پردازنده تصویری 14 بیتی Imagiq 2.0 می‌شود که از سنسور 28 مگاپیکسلی یا دوگانه 16+16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین فوکوس خودکار فوق سریع و لرزش‌گیر الکترونیکی برای ویدئوهایی روان از جمله مشخصات دیگر Helio X30 خواهد بود.

این تراشه همچنین می‌تواند به صورت سخت‌افزاری وضوح 4K با فرمت 10bit HDR10 را با نرخ 30fps پشتیبانی کند و همچنین مودم Cat. 10 LTE آن سرعت تئوری تا 450 مگابیت بر ثانیه را به همراه خواهد داشت. به گفته مدیاتک این چیپست در فصل دوم سال 2017 آماده استفاده خواهد بود و شرکت Vernee اولین استفاده‌کننده این چیپست در پرچم‌دار جدیدش Apollo 2 خواهد بود.

androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.