هواوی رابط کاربری EMUI 5.1 را با تمرکز روی عملکرد و کارایی معرفی کرد

شاید Huawei P10 Duo ستاره شرکت هوآوی در رویداد بارسلونا بوده باشد، اما رابط کاربری EMUI v5.1 نیز نقش مهمی را در این میان بازی می‌کند. نسخه Emotion جدید که برای اولین بار با P10 و P10 Plus عرضه‌شده است، بعداً برای دیگر دستگاه‌ها نیز آماده خواهد شد.

0

یکی از بهبودهای EMUI 5.1 به کارایی کلی مربوط می‌شود. هوآوی قابلیت‌های جدیدی را مثل Ultra Memory و Ultra Response معرفی کرده است.

Ultra Memory الگوریتم جدیدی است که بر بازیافت تمرکز داشته و حافظه رم را سریع‌تر آزاد می‌کند. همچنین از نحوه کار شما با گوشی یاد گرفته و بعد از مدتی تشخیص می‌دهد که چه برنامه‌هایی در رم، برای شما مهم هستند.

از سوی دیگر Ultra Response به کمک درایور جدید، پاسخ‌های سریع‌تر به لمس صفحه را ممکن می‌کند. تأخیر صفحه‌نمایش به لمس کاربر کاهش پیداکرده و درایور از پیش‌بینی ردیابی انگشت نیز پشتیبانی می‌کند. بنا به هوآوی، صفحه‌نمایش‌های جدید آن‌ها به سرعت و دقت صفحه‌نمایش‌های آیفون است.

یک قابلیت که درگذشته آن را در Huawei Mate 9 Pro دیده بودیم، راه خود را به هر دستگاه هوآوی جهت پشتیبانی از EMUI 5.1 باز می‌کند. حالا می‌توانید دکمه‌های حساس به لمس بازگشت و وظایف را کنار گذاشته و از دکمه سخت‌افزاری Home به‌عنوان ابزاری برای انجام چند کار استفاده کنید. به‌محض فعال شدن، برای بازگشت به صفحه قبلی یک ضربه به دکمه بزنید. برای بازگشت به صفحه اصلی دکمه را نگه می‌دارید و برای دیدن برنامه‌های باز، انگشت خود را بر این دکمه می‌کشید. در این دکمه از جسچرهای پیشرفته نیز پشتیبانی می‌شود و جایی که ممکن باشد، وظایف خاصی را برای هر جسچر تعریف می‌کنید.

Highlights قابلیت جدیدی در گالری گوشی است که برای اندروید چندان هم تازه نیست، اما حالا راه خود را به برنامه پیش‌فرض این برنامه در EMUI باز می‌کند. زمانی که گوشی شما در حالت بیکار قرار داشته باشد، گالری عکس‌های شما را فهرست بندی کرده و بر اساس مکان یا افراد مرتب می‌کند. همچنین لیستی از ویدئوهای جالب از بهترین لحظات شما را تولید خواهد کرد. تمام این قابلیت‌ها در تب جدید Discovery قرار می‌گیرند.

همچنین بهبودهایی در خصوص برنامه تقویم و گزینه‌های جدیدی برای به اشتراک‌گذاری صورت گرفته است.

درنهایت، والپیپر پیش‌فرض هر گوشی هوآوی در هماهنگی با رنگ بدنه این دستگاه قرار خواهد داشت.

این‌ها قابلیت‌های جدید EMUI 5.1 بودند. هوآوی ادعا می‌کند که بیش از 12 میلیون کاربر از EMUI 5.0 استفاده می‌کنند و شرکت می‌خواهد که تجربه آن‌ها را بهبود بخشد. لانچر جدید کار خود را با گوشی‌های Huawei P10 و P10 Plus آغاز می‌کند. هوآوی هنوز اعلام نکرده که گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر چه زمانی این آپدیت را دریافت می‌کنند.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.