سونی کارت‌های حافظه SF-G فوق سریع خود را معرفی کرد

امروزه با تلویزیون‌ها و مانیتورهای عریض، دوربین‌های قدرتمند و گوشی‌های هوشمندی که قادر به نمایش محتوا با کیفیت بالا هستند، در عصر 4K زندگی می‌کنیم. سونی به تازگی کارت حافظه SD جدید خود را با نهایت سرعت برای این فایل‌ها معرفی کرده است.

0

حتی خود گوشی‌ها هم می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیتی را ثبت کنند؛ اما در این میان یک گلویی وجود دارد که سرعت انتقال اطلاعات را کاهش می‌دهد. آن واسط چیزی نیست جز کارت‌های حافظه که محتوای 4K، خروجی دوربین‌ها و گوشی‌ها را در خود ذخیره می‌کند.

این کارت‌ها با این‌که جمع‌وجور و بسیار کاربردی هستند، دقیقاً سریع‌ترین قطعات ذخیره‌سازی اطلاعات محسوب نمی‌شوند و در دوربین‌های دیجیتالی امروزی، تنها می‌توان از این نوع کارت‌ها استفاده کرد. خبر خوب اینکه دیگر لازم نیست به خاطر سرعت رنج بکشید، چراکه سونی به‌تازگی کارت حافظه‌های SF-G خود را که از نوع SDXC هستند معرفی کرده است. سونی ادعا می‌کند که این محصول سریع‌ترین کارت حافظه در دنیا است.

اعداد و آماری که در ادامه بیان می‌کنیم را خود سونی اعلام کرده است. یک کارت SF-G برای عملیات خواندن، داده را با سرعت 300 مگابایت بر ثانیه پردازش می‌کند که این میزان در مقایسه با سایر کارت حافظه‌های «فوق‌سریع»، چندان شگفت‌انگیز نیست. از سوی دیگر عملیات نوشتن که همیشه کندتر از خواندن انجام می‌شود، نقطه قوت SF-G است؛ حداقل ازلحاظ تئوری! می‌توانید بر این کارت حافظه با سرعت 299 مگابایت بر ثانیه اطلاعات بنویسید؛ یعنی تنها یک مگابایت بر ثانیه کندتر از سرعت خواندن. کارت‌های معمولی کلاس 10 UHS-I در بهترین حالت به سرعت 80 مگابایت بر ثانیه می‌رسند و موارد نادری وجود دارد که می‌توان در آن‌ها به سرعت 260 مگابایت بر ثانیه نیز رسید.

البته که این اعداد شگفت‌انگیز تنها جهت پز دادن اعلام‌نشده‌اند. در عمل با استفاده از این کارت‌ها، دیگر دوربین دیجیتال به خاطر سرعت‌پایین نوشتن اطلاعات و ذخیره عکس‌ها بر کارت کند نمی‌شود. برخلاف گوشی‌های هوشمند که دارای حافظه داخلی سریع هستند، دوربین‌های دیجیتالی مجبور به نوشتن اطلاعات مستقیماً بر کارت SD می‌شوند. پس برخی از قابلیت‌ها نظیر گرفتن سیلی از عکس‌های پشت سر هم، به خاطر سرعت نوشتن بر کارت محدود می‌شود. از سوی دیگر، ذخیره اطلاعات در حجم بیشتر مثل عکس‌ها و فیلم‌های 4K، نیازمند کارایی بهتر و گنجایش ذخیره‌سازی بیشتر نیز است.

تمام این قابلیت‌ها برای یک دوربین عالی است، اما کارت‌خوان‌های کارت حافظه، خصوصاً آن دسته که در لپ‌تاپ‌ها پیاده‌سازی شده‌اند به کند بودن مشهور هستند. به همین علت سونی یک کارت‌خوان MRW-S1 را برای پشتیبانی از کارت‌های فوق‌سریع SF-G نیز طراحی کرده است. این دستگاه از یک پورت استاندارد USB 3.1 برای انتقال در سریع‌ترین حالت خود از کارت به کامپیوتر استفاده می‌کند.

سونی هنوز قیمت‌های نهایی را اعلام نکرده است، اما کارت‌های SF-G در گنجایش‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی و تا دو ماه دیگر در مغازه‌ها عرضه می‌شوند. کارت‌خوان MRW-S1 نیز یک ماه بعدازآن برای فروش آماده خواهد بود.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.