سامسونگ پردازنده هشت هسته‌ای اکسینوس 8895 را معرفی کرد

همان‌طور که انتظار داشتیم سامسونگ به تازگی پردازنده موبایلی جدید خود از سری Exynos 9 را معرفی کرده است که احتمالاً در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس حضور خواهد داشت.

0

این پردازنده اولین پردازنده ساخته شده سامسونگ براساس فرآیند ساخت جدید 10 نانومتری FinFET است. به گفته سامسونگ اکسینوس 8895 تا 27 درصد عملکرد بهتر پردازشی را با وجود 40 درصد کاهش مصرف نسبت به فناوری 14 نانومتری در اکسینوس 8890 به همراه خواهد داشت.

این پردازنده از 4 هسته پردازشی سفارشی سامسونگ در کنار چهار هسته Cortex-A53 استفاده خواهد کرد که البته فرکانس کاری آن‌ها مشخص نیست. به لطف فناوری اتصال منسجم سامسونگ (SCI) این پردازنده از معماری ناهمگونی بهره می‌برد که محاسبات را برای کاربردهایی مثل هوش مصنوعی و یادگیری عمیق سریع‌تر خواهد کرد.

اکسینوس 8895 از یک مودم Gigabit LTE با پشتیبانی از پنج تجمع اپراتور یا 5CA بهره برده و با LTE Cat. 16 سرعت دانلود تا یک گیگابیت بر ثانیه و آپلود تا 150 مگابیت بر ثانیه را فراهم خواهد کرد. اکسینوس 8895 همچنین با فناوری کدک چندفرمتی می‌تواند ویدئوهای با وضوح UHD 4K را با نرخ فریم 120fps ضبط یا پخش کند و از وضوح 28 مگاپیکسلی دوربین برای پشت و جلو پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این سازندگان می‌توانند از دوربین‌های دوگانه تا 28+16 مگاپیکسل نیز استفاده کنند که طبق شایعات در گلکسی اس 8 حضور نخواهد داشت.

علاوه بر این اکسینوس 8895 از فناوری VPU یا Vision Processing Unit بهره می‌برد که برای دید ماشینی و شناسایی و آنالیز حرکات اشیا از دید دوربین به کار می‌رود.

اکسینوس 8895 از پردازنده گرافیکی جدید Mali G71 نیز بهره برده که به گفته سامسونگ تا 60 درصد نسبت به Mali T880 در نسل قبلی سریع‌تر بوده و با پشتیبانی از آخرین APIها امکانات حرفه‌ای مثل MSAA یا Tessellator را به همراه خواهد داشت. این پردازنده سرانجام از یک لایه محافظتی جداگانه برای پردازش اطلاعات حسگر اثر انگشت و اسکنر قرنیه بهره می‌برد تا امنیت را بالاتر ببرد.

انتظار داریم اکسینوس 8895 در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ استفاده شود.

samsung

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.