بلیزارد به پشتیبانی از ویندوز XP و ویستا پایان داد

بلیزارد از آن دسته شرکت‌های بازی‌سازی است که علاقه دارد سال‌های طولانی از نسخه‌های قبلی خود پشتیبانی کند، در این بین باخبر شدیم بلیزارد به پشتیبانی از ویندوز XP و ویستا پایان داده است.

0

بلیزارد در جمع شرکت‌های قدیمی و بزرگ بازی سازی قرار می‌گیرد و به همین دلیل عناوین محبوب این شرکت سالیان سال است که در میان کاربران علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای حضور دارند. از طرف دیگر بلیزارد عادت ندارد به این راحتی‌ها بازی‌های قدیمی خود را بی‌ یار و یاور باقی بگذارد و برای مدت‌های طولانی از بازی‌های خود پشتیبانی می‌کند.

در این زمینه می‌توان به دیابلو ۲ اشاره کرد، جالب است بدانید این بازی که ۱۶ سال از عرضه آن می‌گذرد، تیر ماه گذشته وصله نرم‌افزاری جدیدی را از جانب بلیزارد دریافت کرد. البته صبر و حوصله توسعه‌دهندگان بازی نیز حد و حدودی دارد و بعضی از مواقع با سیستم‌عامل‌های قدیمی نمی‌توان به این راحتی‌ها کنار آمد.

از قرار معلوم صبر بلیزارد از پشتیبانی بازی‌های خود در ویندوز ایکس‌پی و ویستا نیز به سر آمده است و شاهد اعلام خبر پایان پشتیبانی بلیزارد در ویندوز ایکس‌پی و ویستا هستیم. به این ترتیب عناوین معروف بلیزارد نظیر دیابلو  ۳، Hearthstone, Heroes of the Storm, استارکرافت ۲ و دنیای وار‌کرافت دیگر در ویندوز ایکس‌پی‌ و ویستا پشتیبانی نخواهند شد.

ویندوزهای ایکس‌پی و ویستا بنا به آخرین گزارش‌هایی که مایکروسافت منتشر کرده است هنوز هم از جانب کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما به گفته بلیزارد کمتر از این ویندوزها برای بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. بلیزارد مدعی است کاربران کمی در ویندوز ایکس‌پی و ویستا از بازی‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

در مجموع می‌توان گفت عدم پشتیبانی بلیزارد از ویندوز ایکس‌پی و ویستا برای بیشتر بازیکنان نگران کننده نیست چرا که در حال حاضر نیز این ویندوزها کاربری کمی برای گیم و بازی‌های رایانه‌ای دارند. مشکل اصلی گریبان گیم‌نت‌هایی را می‌گیرد که همچنان از سیستم‌های قدیمی و ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند. بد نیست بدانید در حال حاضر گیم‌نت‌های بسیار زیادی در کشور چین همچنان از ویندوز ایکس‌پی برای سرویس دادن به گیمرها کمک می‌گیرند.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.