واتس‌اپ قابلیت جدید استاتوس (Status) را معرفی کرد: مشابه استوری در اینستاگرام و اسنپ‌چت

واتس‌اپ دقایقی پیش قابلیت جدید استاتوس را معرفی کرد که برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها به مدت محدود و به‌صورت رمزگذاری شده طراحی شده است.

2

همان‌طور که می‌دانید واتس‌اپ در حال حاضر قابلیت استاتوس را داراست اما کاربران تنها می‌توانند از آن برای به اشتراک گذاشتن یک متن کوتاه وضعیت استفاده کنند. قابلیت جدید اما که ظاهراً از سوی سرور اعمال خواهد شد امکان به اشتراک گذاری ویدئوها و تصاویر را به مدت کوتاه درست مثل استوری در اینستاگرام فراهم خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید واتس‌اپ و اینستاگرام هر دو متعلق به فیس‌بوک هستند و جالب است بدانید این قابلیت‌ها دقیقاً از روی استوری‌های اسنپ‌چت الگوبرداری شده‌اند.

قابلیت استاتوس حالا یک زبانه جدید میان Chats و Calls ایجاد خواهد کرد و قرار دادن استاتوس‌ها نیز مشابه استوری اینستاگرام خواهد بود. همچنین وقتی استاتوس جدیدی ایجاد می‌کنید می‌توانید تنظیم کنید که این استاتوس برای چه افراد خاصی نمایش داده شده یا نشود. در این زبانه بخش My Status آخرین استاتوس شما را به همراه بینندگان آن نشان می‌دهد؛ بخش Recent Updates استاتوس‌های ایجاد شده توسط دوستانتان در 24 ساعت اخیر را به نمایش گذاشته و Viewed Update هم به‌روزرسانی‌های نمایش داده شده را لیست می‌کند. همچنین قابلیت Mute کردن استاتوس‌ها نیز وجود داشته و اگر استاتوس خود را حذف کنید دیگر برای هیچ‌یک از مخاطبانتان قابل رویت نخواهد بود.

به هر حال این قابلیت جدید برای نسخه‌های اندروید، iOS و ویندوزفون واتس‌اپ در حال عرضه بوده و تفاوت آن هم رمزگذاری end-to-end برای محافظت از حریم شخصی کاربران و امنیت بسیار بیشتر است. به نظر می‌رسد پس از این‌که فیس‌بوک با قابلیت استوری اینستاگرام به جنگ اسنپ‌چت رفت نتیجه مناسبی کسب کرده و حالا قصد دارد برای رقابت هر چه بیشتر این ویژگی را با نام Status به واتس‌اپ نیز بیاورد.

این قابلیت به تازگی در اروپا شروع به عرضه کرده و انتظار داریم در چند روز آینده برای تمامی کاربران فعال شود.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. BAla می‌گوید

    استاتوس همون استوریه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله