اپل استارت‌آپ تشخیص چهره RealFace را خریداری کرد

اپل به تازگی شرکت RealFace توسعه‌دهنده فناوری‌هاش تشخیص چهره و امنیت سایبری را خریداری کرده تا شایعه اسکنر چهره در آیفون بعدی قوت بگیرد.

0

در خبرها داشتیم که اپل قصد دارد در آیفون 8 تاچ آی‌دی را حذف کرده و آن را با یک اسکنر چهره دقیق و سریع جایگزین کند. اسکن چهره نه‌تنها امنیت بالاتری دارد بلکه در هر شرایطی مثلا وقتی که دستکش به دست دارید نیز قابل استفاده خواهد بود. حالا اپل شرکت RealFace را خریداری کرده که در واقع یک استارت‌آپ است که در سال 2014 شروع به‌کار کرد.

این شرکت در توسعه نرم‌افزاری انقلابی برای تشخیص هویت هوشمند بیومتریک روی موبایل تخصص دارد و به‌تازگی خبر تصاحب این شرکت با مبلغ چندین میلیون دلار توسط The Times اعلام شده است. فناوری RealFace پیش از این در اپلیکیشن Pickeez استفاده شده بود که یک اپلیکیشن برای اسکن چهره و سپس یافتن بهترین تصویر مناسب در آن زمینه بود. البته به نظر می‌رسد این اپلیکیشن و وب‌سایت RealFace دیگر در دسترس نیستند.

طبق شایعات پیشین اپل قصد دارد هم آیفون 7اس و 7اس پلاس و هم آیفون 8 را در سال آینده معرفی کند. آیفون‌های 7اس با همان قیمت همیشگی آیفون عرضه خواهند شد درحالی‌که آیفون 8 با صفحه‌نمایش خمیده OLED و بدون حاشیه و فناوری‌های جدیدی مثل اسکن چهره با قیمت هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد! البته احتمالاً خود اپل هم هنوز در حال آزمودن گزینه‌های احتمالی است و تا شهریورماه آینده و رونمایی رسمی از آیفون‌های جدید شایعات دقیق‌تری را از منابع مختلف خواهیم شنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.