گوگل تبلیغات ۳۰ ثانیهای را از یوتیوب حذف میکند
گوگل به تازگی رسماً اعلام کرده که قصد دارد از سال 2018 تبلیغات ردنشدنی 30 ثانیهای را از یوتیوب حذف کند.
اگر از کاربران یوتیوب باشید میدانید گاهی تبلیغاتی 30 ثانیهای پیش از نمایش ویدئوی مورد نظر شما به نمایش درآمده که نمیتوانید آن را رد کنید. خبر خوب اینکه گوگل قصد دارد این تبلیغات را حذف کند اما برای این تغییر باید یکسال دیگر صبر کنید. یکی از سخنگویان گوگل در گفتگو با BBC تأیید کرد که این شرکت قصد دارد تبلیغات یوتیوب را کمتر آزاردهنده کند و به مرور زمان از فرمتهای تبلیغی استفاده خواهد کرد که برای بیننده و تبلیغدهنده بهتر باشد.
همانطور که میدانید تبلیغات درآمد اصلی یوتیوب و تولیدکنندگان محتوا در آن است و نحوه عملکرد آن نیز ارتباط مستقیمی با میزان بازدید ویدئو دارد: هر چه ویدئوی شما بازدید بیشتری داشته باشد تبلیغدهندگان پول بیشتری به شما خواهند داد. البته برخی از این تبلیغدهندگان قراردادهای بلندمدتی با یوتیوب دارند و احتمالاً به همین دلیل گوگل قادر نیست تا پیش از سال 2018 از شر تبلیغاتی 30 ثانیهای خلاص شود.
در مقابل نوع دیگری از تبلیغات در یوتیوب وجود دارد که میتوانید پس از پخش چند ثانیه ابتدایی آنها را رد کنید. Will Smyth مدیر رسانه آژانس تبلیغاتی و بازاریابی Agenda 21 اعتقاد دارد این فرمت بیشتر مناسب بیننده است و تبلیغدهنده را تشویق میکند تا تبلیغات خلاقانه بسازد؛ همچنین اگر تبلیغ توسط بیننده رد شد تبلیغدهنده مجبور به پرداخت پول نخواهد بود. در عوض تبلیغات 30 ثانیهای مربوط به دوران حکمرانی تلویزیون بوده و نباید چنین تبلیغاتی را مستقیماً در سرویسهای آنلاین وارد کرد.
به این ترتیب احتمالآً از سال 2018 تبلیغات کوتاه 6 ثانیهای و 15 تا 20 ثانیهای بیشتر خواهد شد اما حداقل مجبور به تماشای 30 ثانیه تبلیغ اجباری نخواهید بود.