شیائومی این ماه چیپست موبایلی خود را با نام Pinecone معرفی خواهد کرد

شیائومی در کنار عرضه گوشی‌های همراه هوشمند، ظاهرا به ساخت سخت‌افزار به خدمت گرفته شده در این گوشی‌ها نیز علاقه دارد،‌ با خبر شدیم شیائومی این ماه چیپست موبایلی خود را با نام Pinecone معرفی خواهد کرد.

0

ظاهرا ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند به دهان شیائومی مزه کرده است و این شرکت بزرگ چینی به فکر ساخت چیپست‌های موبایل نیز افتاده است. مدتی بود که شایعات عزم شیائومی برای ساخت چیپست موبایل در شبکه‌های مختلف خبری دست به دست می‌چرخید تا اینکه امروز شیائومی مهر سکوت را شکست و تولید چیپست موبایل را تایید کرد.

بر اساس خبری که از جانب شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo  منتشر شده است، این چیپست با نام Pinecone راهی بازار گوشی‌های همراه خواهد شد. در حال حاضر به غیر از افشای نام این چیپست، شیائومی در خصوص مشخصات آن سکوت اختیار کرده است، اما در این بین گفته می‌شود که اولین گوشی شیائومی که این چیپست در آن حضور خواهد داشت از جانب شیائومی در حال ساخت و توسعه است.

این‌گونه که پیداست این گوشی رمز آلود با نام شیائومی Mi 5c  راهی بازار خواهد شد و در حال حاضر در داخل شیائومی با نام رمز Meri شناخته می‌شود. در این بین نتایج بنچمارک‌های مختلفی نیز به گوشی شیائومی Mi 5c نسبت داده می‌شود.

بر اساس این نتایج،  شیائومی Mi 5c از پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌برد و سه گیگابایت رم دارد. احتمال می‌رود اندروید نسخه ۷ یا نهایتا نسخه ۶ را در  شیائومی Mi 5c شاهد باشیم.

بد نیست بدانید شیائومی تصمیم تولید چیپست‌ موبایل را در عرض یک شب نگرفته است و از قرار معلوم حدود سه سال پیش با شرکت Leadcore برای ساخت چیپست‌‌های موبایل مشغول به همکاری شده است و دو سال پیش، رسما فرآیند تحقیق و ساخت چیپست‌های موبایل ر آغاز کرده است.

از طریق این کار شیائومی توانسته است با کمک گرفتن از شرکت Leadcore، چیپست‌های مخصوص به خود را تولید کند، جالب است بدانید شیائومی چیزی حدود ۵.۱ درصد از سهام Leadcore را در اختیار دارد. این امر باعث می‌شود شیائومی در گوشی‌های بعدی خود دیگر نیازی به استفاده از چیپست‌های کوالکام یا مدیاتک نداشته باشد. کاملا مشخص است که این امر به کاهش قیمت تمام شده گوشی‌های بعدی شیائومی منجر خواهد شد.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که اپل، سامسونگ و هواوی نیز در حال حاضر چیپست بیشتر گوشی‌های همراه هوشمند خود را در داخل زیر مجموعه‌های خود تولید می‌کنند و به این ترتیب انتظار می‌رود در آینده شیائومی نیز تبدیل به شرکتی شود که از لحاظ چیپست موبایل وابسته به سایر شرکت‌ها نباشد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.