ارزش سهام سامسونگ در پی بازداشت رهبر این شرکت کاهش یافت

پس از اینکه نائب رئیس و به نوعی رهبر کمپانی سامسونگ الکترونیکس در ارتباط با پرونده فساد مالی رئیس جمهوری تعلیق شده کره جنوبی بازداشت شد حالا ارزش سهام سامسونگ رو به افت گذاشته است.

شاید بتوان اصلی‌ترین سرمایه یک شرکت موفق در بازار را تجربه، هویت و سابقه کاری آن دانست که هر یک از این پارامترها باز خود به عوامل مختلفی بستگی دارند. در این بین از دست دادن هر یک از عوامل فوق می‌تواند تأثیراتی غیر قابل تصوری را بر بدنه شرکت وارد کند.

این همان معضلی است که به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ با آن مواجه شده؛ به طوری که پس از مشکلات باتری گوشی‌های گلکسی نوت 7 که بار مالی چند ده میلیارد دلاری را برای این کمپانی کره‌ای با بار آورد، انتشار خبر بازداشت آقای لی جائه یونگ (Lee Jae-yong) نیز این بار ارزش سهام سامسونگ را در بازار بورس سئول با افت شدیدی همراه کرده است.

رهبر کنونی کمپانی سامسونگ و پسر لی کان هی، رئیس هیئت مدیره این شرکت متهم است که حدود ۳۴ میلیون یورو به چوی سون سیل رئیس جمهور عزل شده کره جنوبی رشوه پرداخته است. شنیده می‌شود، هدف او آن بوده که موافقت یک صندوق دولتی را با ادغام شرکتی در گروه تأسیسات خود جلب کند.

البته جدا از تبعات اجتماعی و رسوایی در بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی کره جنوبی، ارزش سهام سامسونگ از صبح امروز و هم زمان با انتشار خبر مذکور دست کم 1 درصد افت کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به دلیل درآمد مناسب این شرکت در سال جاری، ارزش سهام سامسونگ در سال گذشته 5.5 درصد افزایش یافته بود.

آقای لی در برخی از اظهارات خود عنوان کرد که مجبور به پرداخت هزینه‌های نامتعارف این چنینی و کمک مالی به نهادهای دولتی شده است؛ از این رو اتهام پرداخت رشوه به وی وارد نیست. به هر حال از آنجا که تحقیقات این پرونده مراحل اولیه خود را سپری می‌کند، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که لی تا چه موقع در بازداشت خواهد بود. البته کارشناسان بر این باورند که اثبات ادعای پرداخت رشوه لی به رئیس جمهور قبلی کره جنوبی، می‌تواند باعث کاهش بیش از پیش ارزش سهام سامسونگ و حتی کاهش اعتماد عمومی و بین‌المللی به این شرکت خوش نام شود.

sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.