قرارداد 4.3 میلیارد دلاری سامسونگ با اپل برای تامین پنل‌های OLED

سامسونگ و اپل رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اما این فقط یک روی سکه است و این غول بزرگ فناوری، در پشت پرده با هم، همکاری‌های زیادی دارند، اخیرا نیز باخبر شدیم سامسونگ یک قرارداد 4.3 میلیارد دلاری با اپل برای تامین پنل‌های OLED بسته است.

0

هر از گاهی در خبرهای مربوط به فناوری، شاهد انتشار دعواهای حقوقی سامسونگ و اپل هستیم این دعواها که ظاهرا پایانی هم ندارند تنها یک وجه از رقابت این دو سلطان فناوری را نشان می‌دهد و در سایر جنبه‌ها نیز شاهد رقابت تنگاتنگ این دو شرکت هستیم.

از طرف دیگر هر چقدر هم که میان این دو شرکت شکراب باشد، باز هم سامسونگ چیزهایی در چنته دارد که اپل به آنها نیازمند است، یکی از این موارد، پنل‌های OLED است. گفته می‌شود که اپل قرار است برای آیفون‌های بعدی خود عطای پنل‌ LCD را که در حال حاضر در آیفون‌های اپل شاهد هستیم به لقایش ببخشد و از پنل‌های OLED کمک بگیرد.

در بین تولید کنندگان پنل‌های OLED، نام سامسونگ به خوبی می‌درخشد و به این ترتیب اپل بهترین انتخاب برای تولید این پنل‌ها را سامسونگ می‌داند. به همین منظور باخبر شدیم، اپل با سامسونگ قراردادی چند میلیارد دلاری برای ساخت پنل‌های OLED بسته است، به این ترتیب سامسونگ ۶۰ میلیون پنل OLED برای اپل تولید می‌کند تا در آیفون‌های بعدی شاهد به خدمت گرفتن آنها باشیم.

ناگفته نماند که پیش از این نیز سامسونگ قراردادی با اپل برای تولید یک‌صد میلیون پنل OLED بسته بود. منابع آگاه از برنامه‌های اپل اعلام کرده‌اند که اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی توانسته بود تعداد ۲۰۰ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند. در بالا هم اشاره کردیم که اپل به سامسونگ در دو مرتبه سفارش تولید پنل‌های OLED داده است که مجموع آنها ۱۶۰ میلیون پنل OLED می‌شود. اگر نگاهی به آمار فروش آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۶ داشته باشیم می‌توان گفت سفارش‌های اپل به سامسونگ برای ساخت پنل OLED چیزی حدود ۸۰ درصد از آیفون‌های بعدی اپل را شامل می‌شود.

در این بین گفته می‌شود که اپل ممکن است از پنل OLED تنها در گوشی تراز اول بعدی خود استفاده کند، اما سفارشی پنل‌های OLED که اپل به سامسونگ دارد از حضور این پنل‌های در تمامی آیفون‌های بعدی اپل حکایت دارد.

با این حساب باید دید تولید پنل‌های OLED از جانب سامسونگ برای اپل ختم به خیر خواهد شد و حضور این پنل‌ها تا چه اندازه به فروش آیفون‌های بعدی کمک خواهند کرد.

gsmreana.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.