اپ‌نت: افلاک نما Stellarium Mobile Sky Map

می‌توانید برای تماشای صور فلکی به آسانی و زیبایی و به همراه امکانات ویژه دیگر از اپلیکیشن Stellarium Mobile Sky Map استفاده کنید. کافی‌ست آن را نصب نموده تا از نمایش آسمان بالای سرتان به همراه کوچکترین جزئیات لذت ببرید.

0

از این اپلیکیشن می‌توان برای تماشای ستارگان و اجرام آسمانی که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند استفاده نمود. باید دستگاه را در مقابل آسمان قرار داد تا اطلاعات جامعی پیرامون جرم آسمانی موردنظر را ارائه بدهد. این اطلاعات شامل موارد گوناگونی است که کافی‌ست با فعال کردن گزینه مربوط به آن که روی صفحه نمایش قرار گرفته آن‌ها را مشاهده نمود. به طور مثال می‌توان موقعیت دقیق ستاگان و سایر اجرام را دید و یا موقعیت آن‌ها را نسبت به سایر صور فلکی اطراف سنجید. در قسمت‌های دیگر می‌توان اطلاعاتی راجب ماهواره‌های موجود در آن منطقه از آسمان نیز به دست آورد. برای این کار باید قسمت مربوط به ماهواره‌ها را فعال کرد تا به نمایش دربیایند.

این اجرام نمایش داده شده در Stellarium Mobile Sky Map، در صورت نیاز کاربر با اطلاعات کاملی چون نام و مشخصات جغرافیایی نشان داده می‌شوند. دید کاربر به صورت سه بعدی بوده و در صورت لزوم می‌تواند با خاموش کردن تعدادی از گزینه‌ها، موارد اضافه را از روی صفحه نمایش حذف نماید. در قسمتی دیگر برای دید در شب نیز تنظیماتی صورت گرفته. در آرشیو اپ تعدادی از کاتالوگ‌های مربوط به ستارگان و صور فلکی نیز برای مطالعه بیشتر کاربران تهیه و تنظیم شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.