مدیاتک تراشه Helio P25 را برای گوشی‌هایی با دوربین دوگانه معرفی کرد

مدیاتک چیپست Helio P25 را معرفی کرد، این چیپست که نسل جدید چیپست P20 مدیاتک از با هدف حضور در گوشی‌هایی میان‌رده با دوربین دوگانه طراحی و ساخته شده است.

0

حضور دوربین دوگانه در گوشی‌های همراه تراز اول به امری بدیهی و لازم تبدیل شده است، این امر باعث شده تا شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزار نیز تمهیداتی را برای پشتیبانی از دوربین‌ دوگانه حاضر در گوشی‌های همراه اتخاذ کنند. به همین دلیل شاهد معرفی چیپست جدیدی از جانب مدیاتک هستیم.

این چیپست جدید که Helio P25 نام دارد در واقع نسخه جدید تراشه Helio P20 مدیاتک است. در کنار بهیینه‌سازی برای تعامل هر چه بهتر با دوربین دوگانه حاضر در گوشی‌های هوشمند در چیپست Helio P25 شاهد کاهش مصرف انرژی نیز هستیم.

این چیپست از فناوری پردازش سیگنال‌های تصویری (ISP) بهره می‌گیرد و قادر است افکت‌های حرفه‌ای را در تصاویر اعمال کند. پشتبیانی از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی یا دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی به صورت همزمان در دوربین گوشی، بهینه‌سازی‌هایی برای دوربین دوگانه گوشی نظیر پشتیبانی از قابلیت عکس‌برداری سیاه و سفید و رنگی به صورت همزمان و کاهش نویز تصاویر، پیش‌نمایش کامل ویدئویی با کیفیت HDR و نوردهی خودکار تصاویر با کیفیت بسیار بالا را می‌توان از ویژگی‌های اصلی تراشه مدیاتک P25 نام برد.

این تراشه از هشت هسته که در فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند بهره می‌برد، لازم به ذکر است، چیپست گرافیکی Mali T880 نیز در این محصول خود نمایی میکند.، این چیپست گرافیکی باعث می‌شود تا بهینه‌سازی‌های چشم‌گیری را در گرافیک نیز شاهد باشیم. در کنار تمامی این موارد مدیاتک پشتیبانی از ۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 را در تراشه Helio P25 تعبیه کرده است.

با این حساب باید دید تمامی این امکانات سخت‌افزاری، در دنیای واقعی و گوشی‌های همراه هوشمند چگونه آزمایش خود را پس خواهند داد. انتظار داریم گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه Helio P25 از اوایل سال آینده راهی کارزار گوشی‌های همراه هوشمند شوند.

androidpolice.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.