لنوو لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای جدید سری ThinkPad را با پشتیبانی از VR معرفی کرد

به جرات می‌توان سری لپ‌تاپ‌های تینک‌پد لنوو را در زمره بهترین لپ‌تاپ‌های دنیا دانست، لنوو اخیرا دستی به سر این لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای کشیده است و شاهد معرفی سری جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad لنوو با پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی هستیم.

0

تب فناوری واقعیت مجازی در قسمت‌های مختلف فناوری نفوذ پیدا کرده است و لنوو هم برای اینکه در این فناوری جدید، دستی از دور بر آتش داشته باشد، سری جدیدی از لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای ThinkPad خود را معرفی کرد که از فناوری واقعیت مجازی بهره می‌برند.

پیش از این شاهد تولید لپ‌تاپ‌هایی بودیم که تنها با آنها می‌توان از فناوری واقعیت مجازی استفاده کرد، جالب اینجاست در لپ‌تاپ‌های جدید لنوو شاهد امکان ایجاد واقعیت مجازی نیز هستیم.

لپ‌تاپ جدید ThinkPad P71 با مانیتور ۱۷ اینچی خود لنوو توانسته‌ است تاییدیه واقعیت مجازی را از بزرگان این فناوری نظیر اچ‌تی‌سی، آکولیس و انویدیا دریافت کند. به همین منظور در این لپ‌تاپ شاهد حضور سخت‌افزارهای بسیار حرفه‌ای هستیم، پردازنده موبایل زنون E3 و گرافیک حرفه‌ای کوادرو پی ۵۰۰۰ به همراه ۶۴ گیگابایت رم و چهار حافظه ذخیره سازی را می‌توان از امکانات سخت‌افزاری چشم‌گیری دانست که در این غول جدید سری ThinkPad حاضر شده است.

پورت‌های تاندربولت ۳ نیز برای اتصال این لپ‌تاپ به سایر صفحه‌نمایش‌ها در این محصول تعبیه شده است، لازم به ذکر است که ThinkPad P71 با صفحه‌نمایش 4K نیز عرضه می‌شود.

در کنار این لپ‌تاپ حرفه‌ای و قدرتمند، لنوو محصولات دیگری را نیز به خانواده دوست داشتنی ThinkPad خود اضافه کرده است، لپ‌تاپ تینک‌پد ۱۵ اینچی مدل P51s به عنوان یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای سری ThinkPad شناخته خواهد شد. این لپ‌تاپ حدود ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن کمتر از یک اینچ است. کاملا مشخص است که به لحاظ سخت‌افزاری ThinkPad مدل P51s یارای رقابت با مدل ThinkPad P71 را ندارد، اما باز هم خوشبختانه در ThinkPad مدل P51s شاهد حضور پردازنده نسل هفتم هستیم.

گرافیک M520M و ۳۲ گیگابایت رم نیز از سایر مواردی است که در ThinkPad مدل P51s به چشم می‌خورد، این لپ‌تاپ نیز به صورت انتخابی با صفحه‌نمایش 4K نیز عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ‌های جدید سری ThinkPad لنوو به همین جا ختم نمی‌شوند و در این خانواده شاهد ThinkPad P51 نیز هستیم، این لپ‌تاپ نسبت به مدل P51s وزن بیشتری دارد و طبیعتا به لحاظ سخت‌افزاری نیز قوی‌تر است. در ThinkPad P51 شاهد حضور صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی به همراه پردازنده زنون هستیم. گرافیک این محصول نیز کوادرو M2200M است و ThinkPad P51 قادر است تا ۶۴ گیگابایت حافظه را پشتیبانی کند.

ThinkPad P51s قرار است در اسفند ماه یا نهایتا اوایل فروردین ماه سال آینده راهی بازار شود، این لپ‌تاپ مقرون‌ به صرفه‌ترین محصول این خانواده است و قیمتی حدود ۱.۰۴۹ دلار دارد. از طرف دیگر لپ‌تاپ‌های ThinkPad P51 و  P71 در فروردین ماه یا اردیبهشت سال آینده راهی بازار می‌شوند و به ترتیب قیمتی برابر با ۱۳۹۹ و ۱۸۴۹ دلار خواهند داشت.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.