آیا اپل عمداً فیس‌تایم را در iOS 6 از کار انداخته است؟!

یک شهروند کالیفرنیایی مدعی شده اپل به‌طور عمد دسترسی کاربران به فیس‌تایم را در iOS 6 قطع کرده تا در نهایت امر، این کاربران مجبور به به‌روزرسانی دستگاه‌های خود به iOS 7 شوند.

0

برندهای فعال در حوزه تولید محصولات الکترونیکی درآمد بالایی دارند و از همین رو شاهد آن هستیم که شکایت‌های مختلفی هم از طرف افراد و هم از طرف شرکت‌های دیگر از آن‌ها به ثبت می‌رسد. از همین رو هم معمولا توجه زیادی به این شکایت‌ها نمی‌شود. با وجود این، شرایط حاکم بر شکواییه مطرح شده توسط یک شهروند کالیفرنیایی تا حدودی متفاوت است. این خانم کالیفرنیایی مدعی شده شرکت اپل به‌طور عمد دسترسی کاربران به فیس‌تایم را در iOS 6 قطع کرده تا کاربران مجبور به به‌روزرسانی دستگاه‌های خود به iOS 7 شوند.

این شکایت از ایمیل‌های داخلی سرچشمه می‌گیرد که در بحث دعوی پتنت‌های این شرکت به عنوان شواهد و قرائن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. داستان از این قرار است که وقتی شرکت اپل فیس‌تایم را راه‌اندازی کرد از سرورهای شرکت Akamai برای کمک به مدیریت تقاضای کاربران در برقراری تماس استفاده می‌شد. با گذشت زمان، Akamai میزبان حجم زیادی از تماس‌های فیس‌تایمی شد تا میلیون‌ها دلار هزینه در هر ماه روی دست اپل بگذارد.

در iOS 7 عملکرد فیس‌تایم تغییر کرد و با کاهش حجم بار روی سرورهای Akamai، به صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها برای کوپرتینویی‌ها کمک شد. این در حالی است که برخی کاربران اپل به ویژه مالکان دستگاه‌های قدیمی‌تر نظیر آیفون 4 و آیفون 4S همچنان از سیستم‌عامل قدیمی یعنی  iOS 6 استفاده می‌کردند. در این زمان اعلام شد باگ ویژه‌ای در iOS 6 مانع از استفاده کاربران این سیستم‌عامل از فیس‌تایم شده و تنها راه حل مشکل، به‌روزرسانی سیستم‌عامل به iOS 7 است. این در حالی است که بر اساس شکایت مطرح شده، اپل از قصد فیس‌تایم را در این نسخه از سیستم‌عامل iOS ازکار انداخته است.

نکته قابل توجه اینکه کاربران آیفون 4 و آیفون 4S با به‌روزرسانی به iOS 7 شاهد عملکرد نه‌چندان مطلوب گوشی خود در اجرای برنامه‌های مختلف بودند و آیفون 4 حتی در نمایش انیمیشن‌های موجود در رابط کاربری نیز با مشکل روبرو شد.

این فرضیه در حالی مطرح شده که وب‌سایت‌هایی نظیر اپل اینسایدر و مک رومرز مدعی شده‌اند در زمان قطع سرویس فیس‌تایم، چیزی حدود 87 درصد از کاربران اپل از iOS 7 استفاده می‌کرده‌اند. اپل هنوز اظهار نظری در این زمینه منتشر نکرده اما باید منتظر ماند و دید در صورتی که رای دادگاه به نفع شاکیه صادر شود چه مجازاتی برای کوپرتینویی‌ها درنظر گرفته خواهد شد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.