اپل در حال توسعه چیپ‌های ARM کم‌مصرف برای مک‌های آینده

یکی از مشکلات و معضلات نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری مک و مک‌بوک پرو که باعث ایجاد نارضایتی در بین کاربران هم شد، عمر شارژ باتری به نسبت کم آن‌ها است. مک‌بوک پرو دارای تاچ بار، از یک چیپ ARM با نام T1 برای فعالیت تاچ بار استفاده می‌کند و به عقیده بسیاری، بهینه نبودن همین قطعه نیز میزان استفاده مصرف انرژی دستگاه را بالا برده است.

0

شرکت اپل در مراسم رونمایی از مک‌بوک پرو، اعلام کرد که باتری آن قادر است انرژی دستگاه را به مدت 12 ساعت کار مداوم تأمین کند، با این حال پس از عرضه مک‌بوک پرو به بازار مشخص شد که این میزان کمتر از 9 ساعت است. اگرچه شرکت سازنده در ابتدای امر واکنشی به این مسائل نشان نداد، با این حال درنهایت یک به‌روزرسانی برای این محصول منتشر کرد که آیکون نشان دهنده میزان شارژ باقی مانده دستگاه را حذف می‌کرد.

به هر حال اگرچه هیچ‌گاه مشخص نشد که ضعف عمر شارژی باتری مک‌بوک پرو به چه علت است، با این حال منابع وابسته به ساکنین کوپرتینو ساعاتی پیش فاش کردند که این شرکت کار توسعه چیپست نسل بعدی لپ‌تاپ‌های خود را با تمرکز بر روی کاهش مصرف انرژی آغاز کرده است.

بلومبرگ نیز معتقد است پردازنده جدید اپل که T310 نامیده می‌شود، به عنوان پردازنده اصلی دستگاه برخلاف گذشته توسط معماری ARM توسعه یافته است. البته برخی منابع هم معتقدند که این پردازنده در کناری پردازنده اصلی دستگاه (پردازنده ساخت اینتل) فعالیت خواهد کرد و انجام برخی امور سبک همچون چک کردن ایمیل و یا به‌روزرسانی برنامه‌های در حالت Power Nap توسط آن صورت می‌گیرد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.