در پی کاهش فروش پوشیدنی‌های هوشمند فیت‌بیت 110 کارمند خود را اخراج کرد

فیت‌بیت توانسته است در بازار تجهیزات پوشیدنی هوشمند برای خود اسم و رسمی دست و پا کند، اما رکود بازار پوشیدنی‌های هوشمند نفس فیت‌بیت را هم بریده است و با خبر شدیم در پی کاهش فروش پوشیدنی‌های هوشمند، فیت‌بیت 110 کارمند خود را اخراج کرده است.

0

اگر به تجهیزات هوشمند پوشیدنی علاقه داشته باشید، حتما نام فیت‌بیت به گوش شما خورده است، این شرکت محصولات پوشیدنی خوب و مشتری پسندی را روانه بازار کرده و توانسته است به لطف محصولات خود، در این آشفته بازار، آب و نانی برای خود دست و پا کند. از طرف دیگر حتما به خوبی می‌دانید که تجهیزات پوشیدنی هوشمند آنچنان که باید و شاید نتوانسته‌اند خود را در دل علاقه‌مندان به فناوری جا کنند و در نتیجه شاهد کسادی این بازار نوظهور هستیم.

این‌گونه که پیداست، کسادی این بازار، یقه فیت‌بیت را نیز گرفته است و فیت‌بیت رسما در گزارش سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی، اعلام کرد که فروش پوشیدنی‌های هوشمند فیت‌بیت اصلا رضایت این شرکت را جلب نکرده است. این امر باعث شده است تا برای حضور در بازار، فیت‌بیت تصمیم‌های جدیدی را اتخاذ کند. به این ترتیب کارمندان بخت‌ برگشته فیت‌بیت باید جور فروش کم محصولات پوشیدنی این شرکت را بشکند. در همین راستا فیت‌بیت اعلام کرد عذر ۱۱۰ نفر از پرسنل خود را خواسته است.

این میزان نیرو، حدود ۶ درصد از کل پرسنل فیت‌بیت در سراسر دنیا را تشکیل می‌دهد. فیت‌بیت توانسته است در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی حدود ۶.۵ میلیون تجهیزات هوشمند پوشیدنی بفروشد. این میزان فروش چیزی حدود ۵۸۰ میلیون دلار سود راهی جیب فیت‌بیت کرده است، اما فیت‌بیت انتظار داشت فروشی بین ۷۲۵ تا ۷۵۰ میلیون دلار را داشته است، لازم به ذکر است که ساعت‌‌ و دستبند‌های هوشمند، اصلی‌ترین محصولات پوشیدنی فیت‌بیت را تشکیل می‌دهند.

فیت‌بیت پیش‌بینی کرده بود در سال گذشته میلادی به میزان ۲۵ درصد رشد خواهد داشت، در صورتیکه تنها موفق شده ۱۷ درصد رشد داشته باشد. فیت‌بیت کاهش فروش خود را به دلیل ضعف محصولات این شرکت نمی‌داند و بر این باور است که بازار محصولات پوشیدنی اشباع شده است.

از طرف دیگر به ادعای فیت‌بیت،‌ حضور رقبای قدرتمندی نظیر اپل و سامسونگ نیز در این بازار بر رکود فروش محصولات فیت‌بیت بی‌تاثیر نبوده است. فیت‌بیت در کنار اخراج ۱۱۰ کارمند خود قصد دارد میزان ۲۰۰ میلیون دلار نیز در سایر هزینه‌های این شرکت صرفه‌جویی کند، این صرفه‌جویی بیشتر در قسمت تحقیق و توسعه محصولات فیت‌بیت اعمال خواهد شد.

در مجموع باید گفت همان‌‌گونه که فیت‌بیت نیز متوجه شده است، به نظر می‌رسد بازار محصولات هوشمند پوشیدنی دوران اوج خود را پشت‌سر گذاشته است و اگر کسی قرار بوده محصول پوشیدنی هوشمندی خرید کند، تاکنون خرید خود را انجام داده است، به این ترتیب این وظیفه سلاطین فناوری است که محصول یا محصولات پوشیدنی هوشمند جدیدی را با امکانات چشمگیر و ویژه راهی بازار کنند تا از این طریق روح تازه‌ای به بازار تجهیزات هوشمند پوشیدنی دمیده شود.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.