شرکت Japan Display به‌زودی تولید ال‌سی‌دی‌های قابل انعطاف را آغاز خواهد کرد

صفحه‌نمایش‌های قابل انعطاف هنوز در ابتدای راه‌ هستند و به همین منظور بزرگان فناوری سعی در تولید نمونه‌های مختلفی از صفحه‌نمایش‌های قابل انعطاف دارند، شرکت Japan Display نیز به‌زودی تولید ال‌سی‌دی‌های قابل انعطاف را آغاز خواهد کرد.

0

دیر یا زود در اطراف خود شاهد صفحه‌نمایش‌های قابل انعطافی خواهیم بود که در محصولات هوشمند مختلف به خدمت گرفته شده‌اند. به همین دلیل بزرگان فناوری سعی در عرضه صفحه‌نمایش‌های منعطف خود دارند. در همین زمینه سامسونگ که اکنون به قطبی در زمینه تولید پنل صفحه‌نمایش تبدیل شده است سال گذشته پروژه‌ای با نام Valley را معرفی کرد که در آن مهندسین سامسونگ به ساخت صفحه‌نمایش‌های قابل انعطاف می‌پردازند.

از طرف دیگر ال‌جی هم که هر سال، سود سرشاری از ساخت پنل‌های صفحه‌نمایش به‌ جیب می‌زند دست به کارِ ساخت پنل‌های قابل انعطاف شده است. پنل قابل انعطاف ال‌جی یک صفحه‌نمایش ۱۸ اینچی دارد که به راحتی لوله می‌شود.

این صفحه‌های نمایش، همگی از فناوری OLED استفاده می‌کنند، اما این‌ گونه که پیداست، فناوری LCD که مدت‌های زیادی است در صفحه‌های نمایش حضور دارد نیز می‌تواند به عنوان یک فناوری برای ساخت پنل‌های قابل انعطاف استفاده شود. به همین دلیل باخبر شدیم شرکت بزرگ ژاپنی Japan Display که ید طولایی در ساخت پنل‌های نمایش دارد، در حال کار بر روی یک صفحه‌نمایش قابل انعطاف با استفاده از فناوری LCD است.

جالب است بدانید بر روی صفحه‌های نمایش LCD یک لایه شیشه باید کشیده شود و به همین دلیل تمامی این صفحه‌های نمایش به صورت مسطح طراحی می‌شوند. در این بین مدیر عامل Japan Display آقای شوجی آروگا، اعلام کرد این شرکت بزرگ ژاپنی موفق شده است در پنل‌های LCD به جای شیشه از یک لایه پلاستیک استفاده کند، این مدیر ارشد متذکر شد که صفحه‌نمایش قابل انعطافی که از این طریق ساخته می‌شود ممکن است به اندازه‌ پنل‌‌های منعطف OLED انعطاف نداشته باشد، اما باز هم می‌توان با استفاده از این لایه پلاستیکی در پنل‌های LCD، صفحه‌نمایشی ساخت که باندازه صفحه‌نمایش گلکسی اس اج، خم شود.

این پنل‌های جدید از زمستان آینده قابل عرضه به بازار هستند و Japan Display برنامه دارد تا از این صفحه‌نمایش‌های جدید در کنار استفاده در گوشی‌های همراه هوشمند، در سایر تجهیزات الکترونیک دیگر نیز استفاده کند.

مدیر عامل Japan Display در صحبت‌های خود اشاره‌ای به خریداران این صفحه‌نمایش‌های جدید نکرد، اما بد نیست بدانید که در حال حاضر Japan Display برای اپل و هواوی پنل صفحه‌نمایش تولید می‌کند، به این ترتیب احتمال می‌رود در آینده نزدیک شاهد حضور گوشی و تجهیزات هوشمند دیگری باشیم که در آنها از صفحه‌نمایش خمیده از نوع LCD استفاده شده باشد.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.