سریعترین راه برای پاک کردن شیشه جلو یخ‌زده خودرو از نگاه علمی!

شاید برای شما نیز بارها پیش آمده باشد که در زمستان و سرمای منفی صفر درجه، مجبور شده باشید ماشین خود را برای مدتی خارج از محیطی سربسته قرار دهید و پس از مراجعه مجدد با شیشه یخ زده آن مواجه شده باشید. این اتفاق ممکن است در اثر بارش شدید برف هم اتفاق افتد. در هر حال اگر می‌خواهید با سریع‌ترین راه برای پاک کردن شیشه جلو یخ‌زده خودرو از نگاه علمی آشنا شوید، در ادامه با ما در فارنت همراه شوید.

0

زمستان است. اگر شما اتومبیلی را برانید که بیرون پارک شده است حتماً دیده‌اید که داخل آن بسیار سرد و شیشه جلو کاملاً کدر است. جالب نیست نه؟ خب حالا چگونه مشکل را حل می‌کنید؟ یخ‌زدا را روشن می‌کنید؟ اما این روش قطعا در ساعات اول کارساز نخواهد بود.

مارک رابر کنج کاوانه تمامی ترکیبات یخ‌زدایی شیشه جلو اتومبیل را امتحان کرده و روشی را یافته است که دو برابر سریع‌تر از سایر روش‌ها جواب می‌دهد. بدین صورت که در نیمی از زمان شیشه جلو اتومبیل شما شفاف می‌شود.

ویدیو فوق را حتما ببینید تا هدف رابر از این کار و چگونگی انجام آزمایشش را بفهمید. (واقعاً جذاب است). نتایج آن بسیار قابل توجه است اما ابزار آن ساده است.

  • بخاری را روی بالاترین درجه بگذارید.
  • تهویه هوا را روشن کنید.
  • گردش هوای داخل را خاموش کنید.
  • پنجره‌ها را باز کنید. روشن کردن یخ‌زدا شیشه جلو هم که مسلم است، مگر نه؟
  • اما حتماً ویدیو را ببینید زیرا طبق توصیه‌های رابر ممکن است سرعت فرایند یخ‌زدایی را حتی از این هم بالاتر ببرد.

sploid.gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.